#Pogaduchy u Aguchy TAG

Do grupy na facebooku Pogaduchy u Aguchy należę od sześciu miesięcy, czyli praktycznie od momentu, kiedy powstała. Początkowo nie udzielałam się tam zbyt wiele, jednak od kilku miesięcy piszę o wiele częściej. W grupie rozmawiamy przede wszystkim o książkach (prawie wszyscy jesteśmy blogerami), ale też o codziennym życiu, jego smutkach i radościach. Czasem udaje nam się nawet spotkać na żywo: ja sama odkryłam jakiś czas temu, że trzy dziewczyny z Pogaduch mieszkają rzut beretem ode mnie i ostatnio byłyśmy we czwórkę na kawie 🙂 Kluczem do sprawnego funkcjonowania tej grupy jest to, że jest nas stosunkowo mało (52 osoby), przez co możemy się dość dobrze poznać i czuć się komfortowo. I wiecie co? To działa! 😀

Ostatnio wpadliśmy na pomysł autorskiego tagu wykorzystującego nazwy naszych blogów i tak powstał…

pogaduchy

Leon Zabookowiec – powieść z wyrazistym/ekscentrycznym bohaterem, który zapadł ci w pamięć

obrona

„Obrona” Steve’a Cavanagha i jej główny bohater, czyli Eddie Flynn: [moja recenzja]

Kociara – powieść z bohaterem, który chadza własnymi ścieżkami, nie słucha innych

435040-352x500„Dziewczyna z rewolwerem” Amy Stewart i tytułowa Constance Kopp: [moja recenzja]

Matka Puchatka – książka, w której matka odgrywa ważną rolę

okladka_GRA_POZOROW_front„Gra pozorów” Joanny Opiat-Bojarskiej i Aleksandra Wilk: samotna matka, która musi sobie poradzić z niebezpieczeństwem czyhającym na jej rodzinę…: [moja recenzja]

Wśród Pocztówek – książka z motywem podróży

388354-352x500„Książka, której nie ma” Santiago Pajaresa opowiada o Davidzie, dziennikarzu, który rusza w podróż do małej wioski w Pirenejach, żeby odnaleźć pewnego pisarza: [moja recenzja]


Zaczytany glonek – książka z motywem przyrodniczym, ulubiony element przyrody w literaturze

299009-352x500

„Botanika duszy” Elizabeth Gilbert. Już sam tytuł nasuwa skojarzenia z przyrodą, zresztą słusznie, bo to opowieść o wybitnej botaniczce Almie Wittaker: [moja recenzja]


Recenzje przy kawie – książka z motywem jedzenia

406099-352x500„Dożywocie” Marty Kisiel. Mało czytam książek z motywami kulinarnymi, ale chyba można pod to podciągnąć ten tytuł z powodu Krakersa, który przygotowywał pyszne dania dla mieszkańców Lichotki, hmm? [moja recenzja]


Książkowy wolontariat – książka z motywem niesienia pomocy innym

352x500 (2)„Igrzyska Śmierci” Suzanne Collins i dzielna Katniss, która zaczyna od chęci pomocy swojej siostrze Prim, a potem próbuje uratować cały kraj: [moja recenzja]


Bukowe opowieści – książka z motywem książki

374646-352x500„Znalezione nie kradzione” Stephena Kinga, w której to książce niebagatelną rolę odgrywały pewne rękopisy: [moja recenzja]


Recenzje Wojtka – książka z wątkiem muzycznym

418303-352x500„Ostatnia noc w Tremore Beach” Mikela Santiago opowiadająca o pewnym muzyku, który po zawirowaniach życiowych wpadł w zawodową stagnację: [moja recenzja]


Świat fantasy – książka z wątkiem fantastycznym

196623-352x500„Szczęśliwa ziemia” Łukasza Orbitowskiego, czyli powieść niby realistyczna, ale… no właśnie, z wątkiem fantastycznym: [moja recenzja]


97books – książka z liczbą w tytule

258977-352x500„N0S4A2” Joe Hilla ma w tytule trzy cyfry, mam nadzieję, że to się liczy: [moja recenzja]


Tanayah czyta – książka, gdzie akcja dzieje się w bibliotece

wyznaję„Wyznaję” Jaume Cabré może nie dzieje się w bibliotece publicznej, ale główny bohater, Adrian Ardèvol i Bosch, ma imponującą bibliotekę, a książki odgrywają ważną rolę w kształtowaniu się jego osobowości: [moja recenzja]


Isabel Czyta – książka słodka jak cukierki

352044-352x500„Sekretne życie pszczół” Sue Monk Kidd. I oczywiście nie chodzi mi tu o samą historię, która jest dość smutna, a o fakt, że w tej powieści występuje miód. Dużo miodu: [moja recenzja]


Kitty Candy – powieść ze zwierzakiem

400449-352x500„Wojownicy. Ucieczka w dzicz” Erin Hunter, czyli pierwszy tom cyklu w stylu heroic fantasy, którego głównymi bohaterami są koty: [moja recenzja]


Książkowy świat Niki – książka, której akcja rozgrywa się w innym świecie

412732-352x500„Król Wron” Szymona Kruga, czyli świat niby zwyczajny, ale… okazuje się, że pod jego wierzchnią warstwą jest coś, czego wolelibyśmy nie wiedzieć: [moja recenzja]


Imperium Książkomaniaczki – książka z monarchią

308725-352x500„Bóg, honor, trucizna” Roberta Forysia, a w środku… Michał Korybut Wiśniowiecki, Eleonora Habsburżanka i inni: [moja recenzja] (chętnie poczytałabym ciąg dalszy, ale niestety nic nie słychać na temat drugiego tomu)


Książko, miłości moja – powieść, którą kochasz

282715_kf-przewieszenie_606„Przewieszenie” Remigiusza Mroza. No dobra, długo starałam się nie wybierać w tym tagu żadnych książek Mroza, żebyście nie zaczęli ziewać z nudów, ale tu już nie miałam innego wyjścia 😉 [moja recenzja]


Blask książek – powieść, która rozjaśni każdy smutny dzień

Karina-Bonowicz_I-tu-jest-bies-pogrzebany-300-dpi-CMYK-337x535„I tu jest bies pogrzebany” Kariny Bonowicz. Nie da się nie uśmiać przy tej książce. Poprawa humoru gwarantowana! [moja recenzja]


Modna książka – powieść, którą wszyscy znają, bo jest na topie

352x500 (4)„Gwiazd naszych wina” Johna Greena. Wcale nie czytam wielu książek będących na topie i takich, które wszyscy znają, ale powieść Greena można chyba do tej kategorii zaliczyć: [moja recenzja]


Książka od kuchni – książka, która pokazuje jakąś dziedzinę życia od zaplecza

banksy„Wojna na ściany” Banksy’ego. W tej książce można się nieco dowiedzieć o życiu tajemniczego grafficiarza i „podejrzeć od kuchni” na czym polega street art: [moja recenzja]


Krzywe Recenzje – książka kiepsko napisana, przy której się męczyłeś

352x500 (9)„Papierowa dziewczyna” Guillaume’a Musso. Wiem, że wielu czytelników uwielbia Musso, ale moje pierwsze spotkanie z nim nie było udane. Pomysł ciekawy, język… okropny. Nie wiem, czy to wina pisarza czy tłumacza? [moja recenzja]


Nowe horyzonty – książka, która zmieniła Twój światopogląd

259761-352x500„Apokalipsa Z. Początek końca” Manela Loureiro. Książki raczej nie wpływają na mnie aż tak mocno, żeby zmieniły mój światopogląd, który od kilku dobrych lat jest już ugruntowany. Chciałam jednak wskazać na książkę, która zmieniła mój dość silny pogląd, że nie spodoba mi się książka o zombie. Otóż ta spodobała mi się szalenie: [moja recenzja]


Po Książkach Mam Kaca – książka, po której miałeś kaca książkowego

146347-352x500„Gwiazdozbiór psa” Petera Hellera. Rzecz jasna mogłabym tu dać Mroza, ale nieee! Postanowiłam, że ten tag będzie zawierał tak mało Remigiusza Mroza i Szczepana Twardocha jak to tylko możliwe 😀 Postapo Hellera przykuło mnie do łóżka na długie godziny i równie długo nie dało o sobie zapomnieć… [moja recenzja]


Sebastian Czyta – książka, przez którą zarywałeś nockę

352x500 (16)„Magiczne lata” Roberta McCammona. Świetna książka, której dosłownie nie byłam w stanie odłożyć: [moja recenzja]


Blue Kuba Books – ulubiona książka z elementem koloru niebieskiego

431250-352x500„Niebieskie sandały” Wandy Szymanowskiej. Niebieskość pojawia się już w samym tytule 😀 A te sandały mają też swoją rolę w powieści: [moja recenzja]


Magia książek – książka z okładką, która oczarowała Cię od pierwszego zobaczenia

352x500 (26)„Badyl na katowski wór” Alana Bradleya. A tu nie będę nic pisać, popatrzcie sami na tę okładkę! [moja recenzja]


Waniliowe Czytadła – książka, która pięknie „pachniała”

397178-352x500„Warszawski niebotyk” Marii Paszyńskiej to książka, w której jednym z bohaterów jest pan Antoni, właściciel cukierni, co powoduje, że w tej powieści nie raz i nie dwa „pachnie” cudownymi deserami: [moja recenzja]


Viktolandia – ulubiona powieść z dzieciństwa

349398-352x500„Baśnie braci Grimm dla dorosłych i młodzieży” Philipa Pullmana. W dzieciństwie kochałam baśnie – i kocham je nadal! Dlatego kiedyś zaczytywałam się w złagodzonych wersjach dla najmłodszych, a w dorosłym życiu z przyjemnością odkryłam mroczniejszą stronę baśni w zbiorze Pullmana: [moja recenzja]


Books Culture – ulubiony klasyk literatury

265989-352x500„Duma i uprzedzenie” Jane Austen. Jak nie lubię współczesnych romansów, tak te klasyczne uwielbiam. A najlepszym romansem jest dla mnie dzieło Jane Austen: [moja recenzja]


Moje spojrzenie na kulturę – ulubiona ekranizacja książki

319888-352x500„Rogi” Joe Hilla. To jest dla mnie trudne pytanie, bowiem rzadko oglądam filmy, a wymyśliłam sobie, że będę wskazywać tylko na książki, które recenzowałam na blogu, więc… Padło na „Rogi”: film podobał mi się bardziej niż książka, a to się rzadko zdarza! [moja recenzja]


As Kier – szczęśliwy traf, książka, która nie zapowiadała się dobrze, a okazała się przyjemną lekturą

322851-352x500„Diaspora” Grega Egana. Gdy zaczęłam ją czytać, trochę się zmartwiłam, że się w niej pogubię, okazało się bowiem, że to hard sci-fi, świat pełen skomplikowanych praw fizyki i niecodziennych rozwiązań fabularnych, jednak gdy już się przemogłam i skupiłam, „Diaspora” okazała się bardzo ciekawą powieścią: [moja recenzja] 


Subiektywne recenzje – książka, o której masz odmienne zdanie niż inni

352x500 (5)„Poradnik pozytywnego myślenia” Matthew Quicka. Kojarzę, że książka miała raczej dobre opinie, natomiast ja miałam tak wielką alergię na głównego bohatera, że najchętniej walnęłabym go czymś ciężkim w głowę, byleby tylko się zamknął: [moja recenzja]


MajkaBloguje – ulubiony blog książkowy

wbkcżp

Wielki Buk, niezmiennie odkąd go poznałam. Jest bezkonkurencyjny 🙂 Natomiast nagnę jeszcze troszkę zasady i napiszę, że moim ulubionym vlogiem jest Kto czyta, żyje podwójnie.


Zakątek Czytelnika – najlepsze miejsce do czytania

10409713_10209176249386985_3218217280859285866_nZdecydowanie i bezkonkurencyjnie – moje łóżko. Tu chwilowo zajęte przez kota 😀

Książkowy świat – pokaż swoją biblioteczkę

05a87d24-79c1-430a-9c8a-30b5ca85ea2460e8bbe2-1cae-4948-8d45-eb06c4625d39

Tadaaam! Najbardziej aktualne foty moich dwóch regałów 😀

I to już wszystkie kategorie 😀 Tag jest dość długi i taki, rzekłabym… wewnętrzny, jeśli wiecie, co mam na myśli, więc nikogo nie nominuję, ale gdyby ktoś chciał go zrobić to oczywiście zapraszam 😉 Dajcie mi znać, gdybyście odpowiedzieli na te pytania. Do usłyszenia!

13 thoughts on “#Pogaduchy u Aguchy TAG

    • Myślałam, że o tym wiesz, Bombelku 😀 ❤ ❤ ❤ Oczywiście Twój vlog też mega lubię, ale chciałam jeszcze wyróżnić Jerzego, którego uwielbiam 😀

  1. Wszystkie książki o Flawii mają cudowne okładki, ale ta którą pokazałaś jest najlepsza!
    „Gwiazdozbiór psa” dodany do listy książek do przeczytania, która niebezpiecznie się powiększa 😉

    • Hmm, spytam się Agnieszki (założycielki), ale z tego co wiem, to tam dołączają ewentualnie znajomi członków grupy, bo właśnie chodzi o to, że ta grupka jest taka mała 😉

  2. Austen ❤ i zgadzam się co do Poradnika, też miałam momenty, że nie cierpiałam tego bohatera.. ale ogólnie Quicka lubię (film moim zdaniem do bani!, widziałaś?). Fajny tag! 🙂

Skomentuj

