Czytelnicze podsumowanie roku 2015

No i nadszedł ten moment! Do końca roku jeszcze kilka godzin, ale czytelniczo mogę go podsumować już teraz, bowiem wiem, że książka, którą aktualnie czytam, na pewno nie zostanie przeze mnie skończona w 2015. A więc… *fanfary* Zapraszam na czytelnicze podsumowanie roku!

Nie chcę Was zarzucać zbyt wieloma statystykami, bo to nudne, nadmienię więc tylko, że według wordpressa odwiedziliście mnie w tym roku ponad 27,000 razy! Zostawiliście również mnóstwo komentarzy, za co Wam ogromnie dziękuję ❤ To dla mnie szalenie ważne! Gdy nie zostawiacie komentarza, jesteście anonimowi, jesteście liczbami, nie wiem, czy się ze mną zgadzacie, czy nie, czy moja notka Was zaciekawiła, czy tylko przebiegliście ją wzrokiem, myślami będąc gdzie indziej… Oto moi top komentatorzy:

top kom

Lola, w tym roku totalnie wymiatasz 😀 Dziękuję!!! Jednak ślę ogromne podziękowania zarówno całej piątce, jak i każdemu z Was, kto zostawił choć jeden komentarz. Jesteście super i to dla Was, odwiedzających, warto pisać ❤

Jakie wpisy cieszyły się największą uwagą?

  1. „Trylogia Czasu” Kerstin Gier (669 odsłon)
  2. „Ekspozycja” Remigiusza Mroza (423 odsłony)
  3. 10 pytań do… Remigiusza Mroza (296 odsłon)
  4. 10 najlepszych książek o miłości (267 odsłon)
  5. Superbohaterowie działów promocji (264 odsłony)

Niezmiennie popularnością cieszy się „Trylogia Czasu” – nie zdawałam sobie sprawy, że to aż tak popularna powieść dla młodzieży! Liczbą odsłon zdecydowanie przebija np. trylogię „Igrzyska Śmierci”, którą także opisywałam na blogu. Cieszy natomiast obecność w tym zestawieniu (i to dwukrotnie) Remigiusza Mroza. Widać, że autor łapie wiatr w żagle i aż strach myśleć, czym nas czytelniczo zaskoczy w 2016 roku 😀

*∗*

Czas na trochę chichotu, czyli najdziwniejsze, najbardziej absurdalne hasła z wyszukiwarek. Come on, jakim cudem trafiliście przez to na mojego bloga?! 😀

  • zrzędliwy kot ksiazka – Koty zwykle są zrzędliwe. Chyba że akurat są przymilne, bo chcą, żebyś dał im chrupy.
  • jim morrison owca narkotyki – Już kiedyś pytałam Pani Owcy, co zażywała z Jimem Morrisonem, ale nie chce się przyznać.
  • ​królewna jąderko – Królewicz Jajniczek?
  • romans z menstruacja w tle​ – Emm… Nie wiem. To musiał być dość krwawy romans (suchar).
  • najleosz książka steohena kinga wedkuv remiguusza mroza – Specjalnie dla tajemniczego wyszukiwacza google’owego spytałam o to Mroza. Wymienił trzy: „Dallas ’63”, „Pod kopułą” i „Bastion”.
  • fenomen greya skąd się wziął – Tego chyba najtęższe głowy nie ogarniają. Inny zestaw pytań proszę!
  • koszulki darsy wiodą – Ale co wiodą? Lud na barykady?
  • zachrypialy glos przez chorobe – To przykre, ale nie wiem, dlaczego szukałeś odpowiedzi na moim blogu.
  • andrzej kmicic autobuiografia – Czytałabym! Niestety nic mi nie wiadomo o takim dziele.
  • twardoch się rumienił – Cały czas!
  • macocha zabijająca małe dzieci – A to poczwara!
  • ksiazki ktorych jeszcze niemamy – Zasady pisowni, których jeszcze nieznamy.
  • jim morrison partnerki – Ooo, wiele ich było…
  • list ktory kobieta bedzie czytac z wypiekami – Moi czytelnicy sądzą, że chodzi o jakieś dobrze wypieczone ciasto. Jak myślicie, z jakimi wypiekami najlepiej się czyta listy? Ja stawiam na ciacho drożdżowe.
  • o co chodzilo w pochlaniaczu? – Sama chciałabym wiedzieć, ale było tyle wątków, że się pogubiłam.
  • praca hostessy to cos zlego – Zależy jakie hostessy masz na myśli…
  • najlepszy blog jakiego czytałam – Dziękuję!
  • zdjecia kuna na ptaszku – Proszę, oto ono:

7495336-lasica-na-plecach-dzieciola

  • kasacja remigiusz mróz ile stron – Za mało. Zdecydowanie za mało o co najmniej 1000 stron!
  • miodek jarzy pani dobra – A co na to Bralczyk?
  • jakie kobiety kochaly jma morrisona? – O, jakie go nie kochały?
  • kto ma pieniadze jima morrisona – Coś taki ciekawski, fanie Morrisona? Masz jeszcze jakieś pytania?
  • jak zdobyc autograf lukasza mroz mrozu – Przykro mi, ale wiem tylko jak zdobyć autograf Remigiusza Mroza. Przyjść na spotkanie autorskie i poprosić. Można też wymusić na autorze fajną dedykację 😉
  • jaka ksiazke czyta pat z poradnikia pozytywnego myslenia – Nie pamiętam, za to pamiętam, jakiej drużynie kibicował. Przypomnę Ci: „AAAAAAAAA!!! O-R-Ł-Y! ORŁY!!!”.

😀 😀 😀

*∗*

A teraz moja ulubiona część: najlepsze i najgorsze książki, jakie przeczytałam w 2015 roku. Przeczytałam 162 książki. Które podobały mi się najbardziej, a które najmniej? Jeśli recenzowałam książkę, po kliknięciu w okładkę przeniesiecie się do mojej opinii.

Najlepsze

134004-352x500146347-352x500222024-352x500262786-352x500324414-352x500350497-352x500397704-352x500402770-352x500406099-352x500406686-352x500kasacja-b-iext28183379421876-352x500427587-352x500352x500 (16)431567-352x500

Ostatni Mróz wszedł do zestawienia rzutem na taśmę 😀 Wczoraj dostałam przesyłkę i między 16 a 23 pochłonęłam całość… Recenzja po Nowym Roku.

Najgorsze

352x500 (1)352x500352x500250770-352x500352x500352x500177509-352x500314487-352x500331467-352x500385198-352x500

Niechlubna 10 😉 Najbardziej zawiodłam się chyba na „Fight Clubie” Palahniuka. Ta tak bardzo zachwalana książka zupełnie nie przypadła mi do gustu 😦 Nie polubiłam się również z zeszłorocznym Noblistą, Patrickiem Modiano. To druga jego książka, którą czytałam, i w obu przypadkach było mocno średnio. Natomiast nieudana lektura „Więźnia labiryntu” potwierdza, że niestety wyrosłam już z młodzieżówek.

Jeszcze tylko jedno i Was puszczę 😀

Książkowe wydarzenie roku 2015

patronat11056641_446060248916619_7674961708836964625_o

Patronat medialny na trzeciej i ostatniej części „Parabellum” Remigiusza Mroza! ❤ ❤ ❤ „Głębi osobliwości” wypatrujcie już 13 stycznia 2016 😀 Zapowiada się Mroźny rok 😀

No to żegnam 2015 rok! Jak Wam minęło ostatnich 365 dni? Które książki najbardziej zapadły Wam w pamięć?

Szczęśliwego Nowego Roku! Niech będzie zaczytany! 😀

52 thoughts on “Czytelnicze podsumowanie roku 2015

  1. Wspaniałe zestawienie 🙂 Masz coraz lepsze wyniki i będę musiała chyba poznać sekret, jak TY to robisz 🙂 Że Mróz jest w Twoich najlepszych książkach nie dziwie się, muszę w końcu po niego sięgnąć 🙂

    Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku 🙂

    • Sięgnij koniecznie, w ogóle nie rozumiem, czemu tego jeszcze nie zrobiłaś 😀

      Co do czytania wielu książek – planuję poniekąd na ten temat napisać notkę po Nowym Roku. Mam nadzieję, że wpadniesz i podyskutujemy 🙂

  2. Jeszcze raz gratuluję patronatu, co jak co, ale należał Ci się 🙂 Super, że twój blog tak fajnie się rozwija, na nowy rok życzę kolejnych czytelników i rekordowej ilości wejść. Ale przede wszystkim wielu, fantastycznych książek i jak najmniej literackich rozczarowań :* :*

  3. „Sońka” przede mną w najbliższym czasie, chyba za trzy tygodnie na zajęcia…
    Jestem zaskoczona tak niską oceną Modiano, on mnie zauroczył klimatem. A Gregory to tylko ta Ci nie podeszła, czy tylko ją czytałaś? Bo generalnie Gregory działa nawet na najbardziej ahistoryczne czytelniczki. 🙂

    • Tylko tę czytałam, ale nie wiem, czy to bardzo kiepskie tłumaczenie, czy autorka tak beznadziejnie pisze – chodzi mi o budowę zdań – normalnie nie umiałam tego zdzierżyć… I raczej nie planuję czytać jej kolejnych książek.

  4. Niezłe osiągnięcia! Gratuluję wyniku. 🙂 Co do haseł, to popłakałam się ze śmiechu przy niektórych – ludzie, to mają fantazję…

    Życzę kolejnych sukcesów w Nowym Roku i jak najkrótszej listy kiepskich książek 😉

  5. Whoohoo! Jestem wymiataczem 🙂 Ale wiesz… bo ja bardzo lubię te nasze konwersacje na temat książek pod wpisami 🙂 Swoją drogą to ty wymiatasz u mnie na drugim miejscu komentatorów z 170 komciami, a na pierwszym miejscu jest TAKI z 238 😀 Takie sobie tu mamy kółko wzajemnej adoracji, jak ja to zawsze nazywam 😉

    Z tych haseł to najbardziej rozwaliło mnie: „królewna jąderko – Królewicz Jajniczek?” 😀 😀 I jeszcze: „miodek jarzy pani dobra – A co na to Bralczyk?” 😀
    I u Ciebie też widzę, że w najlepszych prawie sami Polacy! Mieli niezły rok 🙂

  6. Ależ piękne podsumowanie! Naczytałaś się książek w tym roku – normalnie podziwiam! 🙂
    Ja mam takie postanowienie, że w Nowym Roku nieco bardziej się zorganizuję i też podniosę swoje tegoroczne statystyki (słabiutkie, bo tylko 29 książek – ale też dużo wolnego czasu poświęcam muzyce: koncertom, próbom, etc.). Wierzę, że będzie lepiej 🙂

    Wszystkiego, co najpiękniejsze w 2016! Buziaki :*

    • Dziękuję! U Ciebie sytuacja jest inna, bo Ty dzielisz wolny czas (co najmniej) pomiędzy dwie pasje, więc rozumiem, że czasu masz o wiele mniej niż ja. Powiem Ci po cichu, że marzę o tym, że będę miała okazję usłyszeć Cię kiedyś na żywo 🙂 Gdybyś jakimś cudem udała się kiedyś z zespołem tak daleko od domu i zawitała gdzieś na Górnym Śląsku, koniecznie daj mi znać 🙂

      Ściskam Cię mocno :*

  7. 161 książki – imponujący wynik – zazdroszczę szalenie! Widzę, że Mróz króluje 😉 Za mną dopiero „Ekspozycja” i widzę, że autor ma potencjał. Zazdroszczę, że już czytałaś „Przewieszenie”, bardzo jestem ciekawa co tam u Forsta.

    Pozdrawiam

  8. Nie czytałam co prawda „Poradnika pozytywnego myślenia”, oglądałam tylko film (wstydliwe wyznanie!), ale z tego co pamiętam, gościu czytał „Pożegnanie z bronią” Hemingwaya :).
    Karolka, gratuluję wspaniałego roku i wpędzającej w kompleksy liczby przeczytanych książek. I życzę, żeby 2016 był jeszcze piękniejszy!

    • Ty mi się tu nie kompleksuj! Każdy czyta w swoim tempie i w zależności od tego, ile ma czasu 🙂 Ja, jak zawsze powtarzam, szczęśliwie mam go całkiem sporo.

      Ściskam mocno i dziękuję za rozwiązanie zagadki Pata 😀

      • Kompleksuję się głównie dlatego, że tyle jest na świecie cudownych książek, a ja tak się grzebię i tyle z nich przez to nie zdążę przeczytać! Ale cóż, to chyba problem z gatunku tych „lepiej o tym nie myśleć, bo i tak nic nie poradzisz” ;).

        • Chyba tak, Aniu. W dodatku nawet, gdy się czyta +162 książki rocznie, to nadal ma się wrażenie, że jest tyle cudownych książek, a nie da się rady ich wszystkich przeczytać 😀

  9. Cudne podsumowanie. Przeczytałam już wczoraj, ale nie miałam kiedy napisać komentarza 🙂 Cieszę się, że byłam zaraz po Loli, może w tym roku uda mi się ją przebić 😀 Poza tym – wow, ile miałaś wyświetleń! Nie śmiałabym marzyć nawet o tylu! 😀 Co do samych książek to nie będę powtarzać, że absolutnie Cię podziwiam i za ilość, i za jakość, ale Cameron Diaz?! 😀 Modiano też jakoś mi nie przypadł do gustu, a czytałam jego „Perełkę”.

  10. „pat z poradnikia pozytywnego myslenia” czytał chyba „Pożegnanie z bronią” Hemingwaya 😉 162 książki?! Jej, to o 100 więcej niż ja. Strasznie zazdroszczę takiego tempa. Jesteś jedną z nielicznych osób, o których słyszałam, że nie podobał jej się „Fight Club” 😛 Ja tam uwielbiam powieść Palahniuka 😉

  11. Podsumowanie rewelacja! 🙂
    Karolino, czytam Cię już od dłuższego czasu. Z zainteresowaniem, w pełnym skupieniu, często po przeczytaniu Twojej recenzji sięgam po daną książkę (tak było np. z „Dygotem”; wielkie dzięki za polecenie, to jedna z lepszych książek, jakie przeczytałam w ubiegłym roku!)…
    Za internetowymi dyskusjami nie przepadam, komentowanie wpisów nie jest moją najmocniejszą stroną, taki trochę „czytelnik-widmo” ze mnie 😉
    W każdym razie, dość nieskładnie, chciałabym Ci podziękować za wszystkie recenzje i proszę o jeszcze 🙂
    Pozdrawiam i życzę samych dobrych książek w nowym, 2016! 🙂
    Kasia

    P.S. „Królewna jąderko – Królewicz Jajniczek?” rozłożyło mnie na łopatki 😀 A co do wypieków, przy których dobrze czyta się listy – polecam chrupiące, kruche ciasteczka 😉

    • Nawet nie wiesz, jaką przyjemność mi sprawiłaś swoim komentarzem 🙂 ❤ Może nie odzywasz się za często, ale jak już się odezwiesz, to zostaję zasypana tyloma miłymi słowami! Dziękuję 😀

      Recenzji na pewno nie zabraknie, bo dopiero się rozkręcam! Czasem leń mnie łapie, ale na dzień dzisiejszy mam przed sobą tyle egzemplarzy recenzenckich, że po prostu nie mogę osiąść na laurach. No i dobrze!

      Pięknie dziękuję za życzenia i obyś Ty również dokonywała samych udanych książkowych odkryć (takich jak "Dygot") 🙂 Ściskam serdecznie ❤

Skomentuj

