Podsumowanie października

Cześć. No i nadszedł ostatni dzień października. Wieczory są już długie i chłodne, skłaniające do czytania pod kocem, z kubkiem herbaty lub grzanego wina obok. Ta pora roku skłania mnie też do częstszego sięgania z jednej strony po historie mroczne, a więc po horrory czy kryminały, a z drugiej po trudną literaturę piękną czy reportaże. A co Wy lubicie czytać jesienią? Zapraszam Was serdecznie na wpis, w którym znajdziecie jak zawsze: przeczytane książki, nowe zdobycze na półkach, garść statystyk i polecajki blogowo-vlogowe 🙂

podsumowaniemiesic485ca

Październik to dla mnie oczywiście przede wszystkim miesiąc Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie, których i w tym roku sobie nie odpuściłam. To zawsze dla mnie czas, gdy mogę chwilę porozmawiać z ulubionymi autorami i zdobyć od nich autograf, ale też moment na spotkanie zarówno ze znajomymi z branży wydawniczo-blogerskiej, jak i z przyjaciółmi. W tym roku program targów był dla mnie troszkę mniej atrakcyjny, niemniej bardzo ucieszyła mnie możliwość zdobycia podpisu od tegorocznego laureata Nagrody Nike, Mariusza Szczygła. Odwiedziłam także m.in. Szczepana Twardocha, Sabinę Waszut czy Magdę Knedler.

received_542239133009215received_2539345986298423

Zaś na sam koniec miesiąca, tj. 29 października, wybrałam się na spotkanie w moim miejscu pracy, czyli w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Bytomiu. Gościliśmy Olgę Rudnicką, autorkę komedii kryminalnych. Pisarka okazała się bardzo sympatyczna i ciekawie i wyczerpująco odpowiadała na wszystkie pytania 🙂

davdav

przeczytane

  • „Ta, którą nigdy nie byłam” M. Axelsson (6/10),
  • „Adwokat diabła” A. Neiderman (7/10),
  • „Dom tajemnic” A. Rogoziński (7/10),
  • „Macbeth” Jo Nesbø (6/10): Miałam z tą książką taki problem, że długo nie mogłam się w nią wciągnąć. Wydaje mi się trochę przegadana, i to zarówno na początku, jak i na końcu. Środek był dynamiczny i dobrze pokazywał przemianę tytułowego policjanta, Macbetha, z dobrego, uczciwego stróża prawa w skorumpowanego, żądnego władzy policjanta. Jako że Nesbø napisał tę książkę w ramach Projektu Szekspir, znajdziemy tu również Lady i inne postaci znane z dramatu Williama Szekspira. Powieść dobra, ale na pewno brakuje jej do cyklu o Harrym Hole, czyli do najbardziej popularnych książek skandynawskiego autora.
  • „Wszystkie kwiaty Alice Hart” H. Ringland (8/10): Październikowa lektura DKK. Zdania na jej temat były podzielone, ale na mnie wywarła duże wrażenie. Podobał mi się koncept farmy kwiatów, na której mogły żyć kobiety, które doświadczyły przemocy domowej, podobał mi się wątek mowy kwiatów i sylwetka Alice. Główną bohaterkę obserwujemy od wczesnego dzieciństwa do okolic trzydziestki. Rzadko czytam powieści obyczajowe, ale jeśli już po nie sięgam, to najchętniej właśnie po takie: niosące jakieś przesłanie, niesztampowe i zgrabnie napisane. Do tego to piękne wydanie!
  • „Natalii 5” O. Rudnicka (6/10): Jak już pisałam powyżej, w październiku gościliśmy w bibliotece Olgę Rudnicką. Tak się złożyło, że nie znałam do tej pory jej książek, sięgnęłam więc po zachwalane „Natalie”. Przyznam szczerze, że siostry Sucharskie działały mi początkowo na nerwy, ale z biegiem czasu nawet je polubiłam i uśmiałam się z ich przygód. Pewnie kiedyś sięgnę po kolejne tytuły o Nataliach, ale na razie musimy od siebie odpocząć.
  • „Ani złego słowa” U. Iweala (7/10),
  • „Dziewczyna kata” M. Knedler (7/10).

teraz czytam

  • „Białystok. Biała siła, czarna pamięć” M. Kącki (166/288 stron),
  • „Krąg” D. Eggers (148/480 stron),
  • „Pierwsze słowo” M. Kisiel (129/352 strony).

Przeczytanych/zrecenzowanych: 8/5

Polskich/zagranicznych: 3/5

Beletrystycznych/popularnonaukowych: 8/0

Średnia ocen (na podstawie gwiazdek na serwisie Lubimy Czytać): 6,8

Najlepsza/najgorsza: „Wszystkie kwiaty Alice Hart”/„Ta, którą nigdy nie byłam”

nowości

Recenzenckie

Od wydawnictwa Czwarta Strona:

760863-352x500

Od wydawnictwa Filia Mroczna Strona:

764324-352x500

Od wydawnictwa Albatros:

761435-352x500

Od Domu Wydawniczego Rebis:

765286-352x500

Kupione/zdobyczne

361021-352x500653877-352x500752210-352x500679034-352x500693068-352x500761651-352x500766030-352x500740924-352x500

W październiku przybyło do mnie 12 książek. A na targach książki kupiłam tylko jedną książkę, by nie wyjść z pustymi rękami 😉 Zwykle nic tam nie kupuję, bo ceny są dość wysokie.

Ciąg dalszy nastąpi_małe logo

Tym razem nie udało mi się przeczytać żadnej książki z wyzwania.

Polecam

Na blogach:

Na vlogach:

  • u Jerzego z kanału Kto czyta, żyje podwójnie:

Zapraszam na mój IG:

I to wszystko w podsumowaniu października 😀 Ciekawa jestem jak spędzicie wieczór/noc Halloween? 🙂 Do usłyszenia!

2 myśli w temacie “Podsumowanie października

Dodaj komentarz