Moi drodzy! Czy Wy też czujecie już nadchodzącą wiosnę? 🥰 Definitywnie nadchodzi mój ulubiony czas w roku, a trzy kolejne miesiące to dla mnie zawsze najmilszy okres w kalendarzu. Tymczasem cofnijmy się jeszcze do bardzo dla mnie udanego marca i sprawdźmy, co się u mnie działo pod względem kulturalnym. Zapraszam do notki z podsumowaniem, w której znajdziecie jak zwykle: przeczytane książki, obejrzane filmy i seriale, nowe zdobycze na półkach, garść statystyk i polecajki blogowo-vlogowe 🙂
Jak już wspominałam, ten marzec był dla mnie pełen wrażeń. Po pierwsze, zaliczyłam 3 koncerty Dawida Kwiatkowskiego (Poznań, Katowice, Łódź), a na jednym z nich miałam swój pierwszy meet&greet z Dawidem, który wspominam przemiło. Wręczyłam mu tam prezent nawiązujący do jednej z jego piosenek i wiecie co? Bardzo mu się spodobał 😍 W Poznaniu świętowałyśmy też urodziny przyjaciółki.
Na sam koniec miesiąca byłam jeszcze na show wspaniałej Sashy Velour. Gdy kiedyś oglądałam RuPaul’s Drag Race, nie śmiałam marzyć, że moja ukochana queen wystąpi w Zabrzu!
- „Niewybaczalne” I. Janiszewska (6/10): Byłam ciekawa pióra Janiszewskiej, ponieważ słyszałam o jej twórczości świetne opinie. Pierwsze podejście było udane, ale bez fajerwerków. Trzyletni chłopiec puszcza rękę mamy i znika bez śladu w domu towarowym. Wkrótce potem śledczy odnajdują na pobliskich łąkach trzy ofiary pewnej przerażającej zbrodni. Odkrycie to paraliżuje miejscową społeczność. Narasta nieufność i panika, a jednocześnie ktoś bardzo stara się, by prawda o morderstwie nie ujrzała światła dziennego. Dwadzieścia pięć lat później Zuzannę budzi pukanie do drzwi. Na progu zastaje policjantów, którzy informują ją o śmierci ojca. Niebawem okazuje się, że cała przeszłość kobiety została zafałszowana. By zrozumieć tragedię sprzed lat i raz na zawsze przerwać zmowę milczenia, Zuzanna musi udać się w podróż tam, gdzie zaczęła się ta lawina kłamstw.
- „Po drugiej stronie różdżki” T. Felton (7/10): Kochany i nienawidzony Draco Malfoy, to głównie o tej roli, choć nie tylko, opowiada w swej autobiografii Tom Felton. Młody aktor pokazuje nam jak to się stało, że dostał rolę pyszałkowatego Ślizgona oraz zdradza jak wyglądało jego dorastanie i młodość. Ze szczerością przyznaje też, w jakie nałogi wpadł dzięki sławie i jak sobie z nimi poradził. Z pewnością każdy fan Harry’ego Pottera powinien sięgnąć po ten tytuł.
- „Syrenka” C. Läckberg (7/10): Udany powrót po latach do Fjällbaki. W Fjällbacka w tajemniczych okolicznościach ginie mężczyzna. Mimo wysiłków Patrika Hedströma i jego kolegów z komisariatu w Tanumshede, nikt nie wie, czy zaginiony żyje, czy nie. Cztery miesiące później zostają odnalezione jego zwłoki zamrożone w lodzie. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy jeden ze znajomych zmarłego – pisarz Christian Thydell – nagle zaczyna dostawać anonimowe pogróżki.
- „Podcastex. Polskie milenium” B. Przybyszewski, M. Witkowski (6/10): Recenzja niebawem!
- „Trzynasta opowieść” D. Setterfield (7/10): Lubię powieści wydawane przez Albatros w Serii Butikowej. Jeszcze się nie zdarzyło, bym natrafiła na słabą powieść. Nie inaczej było tym razem. Historia wciągnęła mnie bez reszty. Posiadłość Angelfield to dziś jedynie zgliszcza, ruina, o której mało kto pamięta. Ale dawniej ta podupadła dziś rezydencja była okazałym domem zamożnej i ekscentrycznej rodziny – przebiegłej manipulatorki Isabelle, jej porywczego brata Charliego i dzikich, nieokiełznanych bliźniaczek, Emmeline i Adeline. Do dziś Angelfield, choć niewiele już z niego zostało, skrywa przerażający sekret… Czy młoda biografka Margaret Lea zdoła odkryć tajemnicę tej wspaniałej niegdyś posiadłości i zamieszkających ją pokoleń jednego rodu oraz mroczny związek łączący domostwo ze sławną autorką bestsellerów Vidą Winter?
- „Króliczek” M. Awad (325/400 stron),
- „Ostatni obraz Sary de Vos” D. Smith (266/400 stron).
Przeczytanych/zrecenzowanych: 5/0
Polskich/zagranicznych: 2/3
Beletrystycznych/popularnonaukowych: 3/2
Średnia ocen (na podstawie gwiazdek na serwisie Lubimy Czytać): 6,6
Najlepsza/najgorsza: „Trzynasta opowieść”/„Podcastex. Polskie milenium”
W marcu skończyłam oglądać drugi sezon „RPDR UK vs The World” (jestem zadowolona ze zwyciężczyni, choć w ogóle top 4 była mocna i ucieszyłaby mnie wygrana którejkolwiek z tych queens). Jestem też w trakcie oglądania dwóch seriali: „Rojsta” oraz „The Big Bang Theory”.
W marcu w głośnikach lub na słuchawkach grały najczęściej:
Recenzenckie
Od wydawnictwa Relacja:
Kupione/zdobyczne
–
W marcu przybyła do mnie 1 książka.
W marcu w ramach wyzwania przeczytałam 1 tytuł.
Wielkobukowe bingo (podstawowe):
- „Syrenka” C. Läckberg ‒ motyw: sekrety przeszłości;
Wielkobukowe bingo (okładkowe):
- „Syrenka” C. Läckberg ‒ książka z brzydką okładką,
- „Podcastex. Polskie milenium” B. Przybyszewski, M. Witkowski ‒ książka z jaskrawą okładką.
Trójka e-pik Sardegny:
- D. Setterfield „Trzynasta opowieść” ‒ Marcowy kalendarz świąt nietypowych,
- „Syrenka” C. Läckberg ‒ książka z dedykacją.
- u Piotra z bloga Zacofany w lekturze: Morze daje i zabiera (Ulla-Lena Lundberg, „Lód”),
- u Tomka z bloga Nowalijki: Robert Thorogood „Klub miłośniczek zbrodni”,
- u Luki Rhei z bloga Przestrzenie Tekstu: Pragnienie | Josef Karika,
- u Qbusia z bloga Qbuś pożera książki: Niepełnia niepełna, czyli „Czarne” Anny Kańtoch.
Zapraszam na mój IG:
I to wszystko w podsumowaniu miesiąca. Do usłyszenia!
Dzięki za kolejne polecenie mojego tekstu 🙂
Cała przyjemność i tak dalej 🙂 A ja dziękuję za suba!