Ciąg dalszy nastąpi… czyli jak mi poszło z moim własnym wyzwaniem?

Cześć! Prawie równo rok temu, bo 10 stycznia 2016 napisałam notkę, w której ujęłam wszelkie napoczęte przeze mnie serie książkowe, których, mimo że naprawdę mi się spodobały, jakoś nie mogłam skończyć. Wiecie, jak to jest: tyle nowości kusi, tak wiele książek jest do wyboru, coś akurat przyciągnie uwagę i spowoduje, że na dłuższy czas zapomnimy o takim rozgrzebanym cyklu… Powodów jest wiele 😉 Rok temu obiecałam sobie, że wyczytam choć trochę z napoczętych serii i jeśli ich nie skończę to chociaż będę mogła odhaczyć kolejne tomy. Jak wyszło? Zobaczcie sami 🙂

Kolorem zielonym oznaczam tytuły, które przeczytałam w zeszłym roku. Tytuły przeczytane wcześniej są na czarno. Wszystkie zaś, które już przeczytałam (niezależnie od rocznika) są pogrubione.

Przygody Erasta Fandorina, Boris Akunin:

  • „Azazel”,
  • „Gambit turecki”,
  • „Lewiatan”,
  • „Śmierć Achillesa”,
  • „Walet pikowy”,
  • „Dekorator”,
  • „Radca stanu”,
  • „Koronacja”,
  • „Kochanka śmierci”,
  • „Kochanek śmierci”,
  • „Nefrytowy różaniec”,
  • „Świat jest teatrem”,
  • „Czarne miasto”,
  • „Planeta woda”.

Saga o Fjällbace, Camilla Läckberg:

  • „Księżniczka z lodu”,
  • „Kaznodzieja”,
  • „Kamieniarz”,
  • „Ofiara losu”,
  • „Niemiecki bękart”,
  • „Syrenka”,
  • „Latarnik”,
  • „Fabrykantka aniołków”,
  • „Pogromca lwów”,
  • „Czarownica”.

Harry Hole, Jo Nesbø:

  • „Człowiek nietoperz”,
  • „Karaluchy”,
  • „Czerwone gardło”,
  • „Trzeci klucz”,
  • „Pentagram”,
  • „Wybawiciel”,
  • „Pierwszy śnieg”,
  • „Pancerne serce”,
  • „Upiory”,
  • „Policja”,
  • „Pragnienie”.

Patrick Kenzie i Angela Gennaro, Dennis Lehane:

  • „Wypijmy, nim zacznie się wojna”,
  • „Ciemności, weź mnie za rękę”,
  • „Pułapka zza grobu”,
  • „Gdzie jesteś, Amando?”,
  • „Modlitwy o deszcz”,
  • „Mila księżycowego światła”.

Cztery żywioły Saszy Załuskiej, Katarzyna Bonda:

  • „Pochłaniacz”,
  • „Okularnik”,
  • „Lampiony”,
  • „Czerwony pająk”.

Lipowo, Katarzyna Puzyńska:

  • „Motylek”,
  • „Więcej czerwieni”,
  • „Trzydziesta pierwsza”,
  • „Z jednym wyjątkiem”,
  • „Utopce”,
  • „Łaskun”,
  • „Dom czwarty”,
  • „Czarne narcyzy”.

Eberhard Mock, Marek Krajewski:

  • „Śmierć w Breslau”,
  • „Koniec świata w Breslau”,
  • „Widma w mieście Breslau”,
  • „Festung Breslau”,
  • „Dżuma w Breslau”,
  • „Mock”,
  • „Mock. Ludzkie zoo”.

Edward Popielski, Marek Krajewski:

  • „Głowa Minotaura”,
  • „Erynie”,
  • „Liczby Charona”,
  • „Rzeki Hadesu”,
  • „W otchłani mroku”,
  • „Władca liczb”,
  • „Arena szczurów”.

Flawia de Luce, Alan Bradley:

  • „Zatrute ciasteczko”,
  • „Badyl na katowski wór”,
  • „Ucho od śledzia w śmietanie”,
  • „Tych cieni oczy znieść nie mogą”,
  • „Gdzie się cis nad grobem schyla”,
  • „Obelisk kładzie się cieniem”,
  • „Jak kominiarzy śmierć w proch zmieni”.

Janeczka i Pawełek, Joanna Chmielewska:

  • „Nawiedzony dom”,
  • „Wielkie zasługi”,
  • „Skarby”,
  • „2/3 sukcesu”,
  • „Wszelki wypadek”.

Pani Peregrine, Ransom Riggs:

  • „Osobliwy dom pani Peregrine”,
  • „Miasto cieni”,
  • „Biblioteka dusz”.

Jeżycjada, Małgorzata Musierowicz:

  • „Szósta klepka”,
  • „Kłamczucha”,
  • „Kwiat kalafiora”,
  • „Ida sierpniowa”,
  • „Opium w rosole”,
  • „Brulion Bebe B.”,
  • „Noelka”,
  • „Pulpecja”,
  • „Dziecko piątku”,
  • „Nutria i Nerwus”,
  • „Córka Robrojka”,
  • „Imieniny”,
  • „Tygrys i Róża”,
  • „Kalamburka”,
  • „Język Troli”,
  • „Żaba”,
  • „Czarna polewka”,
  • „Sprężyna”,
  • „McDusia”,
  • „Wnuczka do orzechów”,
  • „Feblik”,
  • „Ciotka Zgryzotka”.

Diuna, Frank Herbert:

  • „Diuna”,
  • „Mesjasz Diuny”,
  • „Dzieci Diuny”,
  • „Bóg imperator Diuny”,
  • „Heretycy Diuny”,
  • „Kapitularz Diuną”.

Trylogia husycka, Andrzej Sapkowski:

  • „Narrenturm”,
  • „Boży bojownicy”,
  • „Lux perpetua”.

Apokalipsa Z, Manel Loureiro:

  • „Początek końca”,
  • „Mroczne dni”,
  • „Gniew sprawiedliwych”.

Metro 2033, Dmitry Glukhovsky:

  • „Metro 2033”,
  • „Metro 2034”,
  • „Metro 2035”.

Trylogia zdrajcy, Trudi Canavan:

  • „Misja Ambasadora”,
  • „Łotr”,
  • „Królowa zdrajców”.

Kłamca, Jakub Ćwiek:

  • „Kłamca”,
  • „Bóg marnotrawny”,
  • „Ochłap sztandaru”,
  • „Kill’em all”.

Odrodzone królestwo, Elżbieta Cherezińska:

  • „Korona śniegu i krwi”,
  • „Niewidzialna korona”,
  • „Płomienna korona”.

Ziemiomorze, Ursula le Guin:

  • „Czarnoksiężnik z Archipelagu”,
  • „Grobowce Atuanu”,
  • „Najdalszy brzeg”,
  • „Tehanu”,
  • „Opowieści z Ziemiomorza”,
  • „Inny wiatr”.

Ekumena, Ursula le Guin:

  • „Wydziedziczeni”,
  • „Słowo las znaczy świat”,
  • „Świat Rocannona”,
  • „Planeta wygnania”,
  • „Miasto złudzeń”,
  • „Lewa ręka ciemności”,
  • „Opowiadanie świata”.

Świat Dysku, Terry Pratchett:

  • „Kolor magii”,
  • „Blask fantastyczny”,
  • „Równoumagicznienie”,
  • „Mort”,
  • „Czarodzicielstwo”,
  • „Trzy wiedźmy”,
  • „Piramidy”,
  • „Straż! Straż!”,
  • „Eryk”,
  • „Ruchome obrazki”,
  • „Kosiarz”,
  • „Wyprawa czarownic”,
  • „Pomniejsze bóstwa”,
  • „Panowie i damy”,
  • „Zbrojni”,
  • „Muzyka duszy”,
  • „Ciekawe czasy”,
  • „Maskarada”,
  • „Na glinianych nogach”,
  • „Wiedźmikołaj”,
  • „Bogowie, honor, Ankh-Morpork”,
  • „Ostatni kontynent”,
  • „Carpe Jugulum”,
  • „Piąty elefant”,
  • „Prawda”,
  • „Złodziej czasu”,
  • „Ostatni bohater”,
  • „Zadziwiający Maurycy i jego edukowane gryzonie”,
  • „Straż nocna”,
  • „Wolni Ciut Ludzie”,
  • „Potworny regiment”,
  • „Kapelusz pełen nieba”,
  • „Piekło pocztowe”,
  • „Łups!”,
  • „Świat finansjery”,
  • „Niewidoczni Akademicy”,
  • „W północ się odzieję”,
  • „Niuch”,
  • „Para w ruch”,
  • „Pasterska korona”.

Jeździec miedziany, Paullina Simons:

  • „Jeździec miedziany”,
  • „Tatiana i Aleksander”,
  • „Ogród letni”.

Vianne Rocher, Joanne Harris:

  • „Czekolada”,
  • „Rubinowe czółenka”,
  • „Brzoskwinie dla księdza proboszcza”.

Śmierć frajerom, Grzegorz Kalinowski:

  • „Śmierć frajerom”,
  • „Złota maska”,
  • „Tajemnica skarbu Ala Capone”.

Tajemnice Luizy Bein, Renata Kosin:

  • „Tajemnice Luizy Bein”,
  • „Kołysanka dla Rosalie”.

Fortuna i namiętności, Małgorzata Gutowska-Adamczyk:

  • „Klątwa”,
  • „Zemsta”.

Arystokratka, Evžen Boček:

  • „Ostatnia arystokratka”,
  • „Arystokratka w ukropie”.

Dziecko piasku, Tahar Ben Jelloun:

  • „Dziecko piasku”,
  • „Święta noc”.

Paul West, Stephen Clarke:

  • „Merde! Rok w Paryżu”,
  • „Merde! W rzeczy samej”,
  • „Merde! Chodzi po ludziach”,
  • „M jak merde”, niedoczytana…
  • „Merde factor”.

Cmentarz zapomnianych książek, Carlos Ruiz Zafón:

  • „Cień wiatru”,
  • „Gra anioła”,
  • „Więzień nieba”.

Cóż, wynik może nie oszałamia, wiele serii wciąż czeka na dokończenie, ale cieszę się, że udało mi się ruszyć z miejsca z kilkoma cyklami 🙂 Przeczytałam 10 książek 🙂 Oczywiście w 2016 roku zaczęłam też kolejne serie, które dopisuję do listy…

Inspektor Marnie Rome, Sarah Hilary:

  • „W obcej skórze”,
  • „Nie ma innej ciemności”,
  • „Smak strachu”.

DCI Erika Foster, Robert Bryndza:

  • „Dziewczyna w lodzie”,
  • „Nocny stalker”.

Maryla Szymiczkowa, Jacek Dehnel i Piotr Tarczyński:

  • „Tajemnica domu Helclów”,
  • „Rozdarta zasłona”.

Komisarz Anna Lindholm, Magdalena Knedler:

  • „Nic oprócz strachu”,
  • „Nic oprócz milczenia”,
  • „Nic oprócz śmierci”.

Eddie Flynn, Steve Cavanagh:

  • „Obrona”,
  • „Zarzut”.

Vernon Subutex, Virginie Despontes:

  • „Vernon Subutex”,
  • „Vernon Subutex 2”.

Dopóki nie zgasną gwiazdy, Piotr Patykiewicz:

  • „Dopóki nie zgasną gwiazdy”,
  • „I wrzucą was w ogień”.

Burzyński i Majewski, Joanna Opiat-Bojarska:

  • „Gdzie jesteś, Leno?”,
  • „Koneser”,
  • „Bestseller”.

Aleksandra Wilk, Joanna Opiat-Bojarska:

  • „Gra pozorów”,
  • „Niebezpieczna gra”,
  • „Gra o wszystko”.

Wojownicy, Erin Hunter:

  • „Ucieczka w dzicz”,
  • „Ogień i lód”,
  • „Las tajemnic”,
  • „Cisza przed burzą”,
  • „Niebezpieczna ścieżka”,
  • „Czarna godzina”.

Agata Górska i Sławek Tomczyk, Małgorzata Rogala:

  • „Zapłata”,
  • „Dobra matka”,
  • „Ważka”,
  • „Zastrzyk śmierci”.

Oczywiście przedłużam wyzwanie i postaram się w tym roku znowu przeczytać kolejne tytuły napoczętych serii 🙂 Trzymajcie za mnie kciuki 😀

29 thoughts on “Ciąg dalszy nastąpi… czyli jak mi poszło z moim własnym wyzwaniem?

    • O, będę musiała dopisać nowe tytuły. Przyznam, że serie z 2016 po prostu przekleiłam bez sprawdzenia, czy coś do nich doszło.

      A co do Metra, mam zamiar czytać dalej, co prawda faktycznie tom pierwszy był lepszy od drugiego, ale skoro trzeci znów jest bardzo dobry to świetnie 😀

  1. Będę trzymać kciuki 🙂 Nieźle poszło Ci z serią o Flawii da Luce 🙂 Ja totalnie nie ogarniam, jakie serie mam ponapoczynane. Muszę sobie zrobić taką listę 🙂

  2. W razie czego Rusty z bloga Fangirl’s Guide to the Galaxy prowadzi wyzwanie dotyczące czytania LeGuin :-). Mnie zwykle wyzwania (czy wspólne, czy podejmowane na własną rękę) pomagają się mierzyć z seriami (różnie ujmowanymi) ;-).

    • Widziałam 🙂 Ale ja sobie Le Guin czytam w swoim tempie (to znaczy leży rozgrzebana od roku :D), podczytuję po tomie, gdy mam akurat chęć na fantasy i czas 🙂

  3. Hej, całkiem nieźle Ci poszło 😀 Ja będę rewidować w maju, jak zwykle. Ale aż takich ambicji nie mam, wystarczy, że skończę, ze dwie, trzy krótsze serie 🙂

    • Dzięki! Myślałam, że dokończę więcej serii, ale ważne, że troszkę choć z niektórymi ruszyłam, bo naprawdę byłam ciekawa, co się dzieje dalej z ich bohaterami. Jestem ciekawa jak Tobie poszło 🙂

  4. Sporo tych serii. Podziwiam, że chciało Ci się to wszystko rozpisać. Sama nie miałabym tak silnej woli, żeby to zrobić. W 2016 roku udało mi się natomiast przeczytać książki Ursuli Le Guin, które wydał Prószyński (wyszło ponad 3000 stron), więc i Ekumena i Ziemiomorze nie są już mi obce.

    • Uwielbiam książki Le Guin, szybko się je czyta, tyle że tak dużo ich napisała, że (na szczęście) wciąż jest co robić 😀

      Ja specjalnie zrobiłam listę, żeby mieć czarno na białym co chcę doczytać i ile tomów mi brakuje do końca 😉

  5. Skończone, nieskończone. I tak gratuluję Ci skrupulatności! Moja jedyna skończona seria to ta Sharon Bolton o Lacey Flint, może uda mi się też z Puzyńską. Chociaż… fajnie by było zrobić sobie podobne zestawienie, jak u Ciebie i sprawdzać swoje wyniki 🙂

  6. Pingback: Podsumowanie stycznia | Książkowe światy - moje recenzje książek

Skomentuj

