#Summer Lovin’ Book TAG

Witajcie w to słoneczne popołudnie 🙂 Jest środek lata, jest ciepło i leniwie, jedni mają wakacje, inni właśnie książkowo spędzają swój urlop (to ja!), więc sądzę, że to najlepsza pora na zrobienie jakiegoś książkowego tagu 😀 A jaki nadawałby się na tę porę lepiej, niż #Summer Lovin’ Book TAG, do którego nominowała mnie Agnieszka z Zielonej Cytryny? Przede mną sześć pysznie letnich pytań, więc… zaczynam zabawę!

#Summer lovin' book tag

1. Początek lata, czyli książka, która przyciąga uwagę już od pierwszego zdania

Niczym przerośnięte ptaki balansujemy, każda na innej gałęzi, z plastikowym pojemnikiem w jednej ręce i pędzelkiem z piór w drugiej.

461869-352x500 x2

Czyli „Historia pszczół” Mai Lunde. Ta powieść urzekła mnie już od pierwszego zdania, a musicie wiedzieć, że wcale nie tak często zdarza mi się książkowa miłość od pierwszego wejrzenia! Co więcej, to pierwsze wrażenie było jak najbardziej słuszne: to piękna i smutna opowieść o pszczołach… i o ludziach.

Moja opinia: [klik!]

2. Za gorąco, żeby wychodzić, czyli książka idealna, by zaczytać się w czterech ścianach

481168-352x500

„Moja walka. Księga czwarta” Karla Ovego Knausgårda. Zbyt grubaśna, by nosić ją w torbie, za to idealna, by zasiąść z nią w ulubionym fotelu lub rozłożyć się na łóżku. I się zaczytać… Wiecie, zacząć rano i nagle zorientować się, że jest już wieczór, a wy totalnie przepadliście w książce. O, Knausgård to potrafi!

Moja opinia: [klik!]

3. Letnia wycieczka samochodowa, czyli książka idealna na wyjazd

479677-352x500

Na wyjazd zwykle zabieram coś, co mnie wciągnie na tyle, bym przestała słyszeć szum jaki panuje na gorącej plaży, gwarnej ulicy czy w pociągowym przedziale. Książka powinna więc wciągać pędzącą akcją, a równocześnie pozwalać dyskretnie ogarniać otoczenie. Wybieram zatem „Dobrą matkę” Małgorzaty Rogali, choć istnieje pewne ryzyko, że jadąc w pociągu, przegapicie swoją stację! To bardzo dobry kryminał ze świetnie dopracowaną warstwą społeczno-obyczajową.

Moja opinia: [klik!]

4. Mrożone herbaciane pyszności, czyli książka z zimną scenerią

462460-352x500

Mikołaj Golachowski „Czochrałem antarktycznego słonia”, czyli moja aktualna lektura. Czy da się chłodniej? Ogromne lodowe przestrzenie, dzika przyroda i Golachowski, który opowiada o tym wszystkim z niesamowitą pasją i miłością. Idealna książka, jeśli chcecie się schłodzić w upalne lato 🙂

Moja opinia niebawem.

5. Słoneczne poparzenie, czyli książka, która zawiodła Cię w tym roku

477466-352x500

Remigiusz Mróz „W cieniu prawa”. Gdyby to był inny pisarz, to może bym się tak nie zawiodła, ale Remigiuszowi stawiam wysoko poprzeczkę. Tym razem autor się o nią potknął. Auć, mnie też zabolało.

Moja opinia: [klik!]

6. Upalne czytadła, czyli jedna z najlepszych Twoich książek tego roku

471178-352x500

Było kilka naprawdę wyśmienitych książek, ale postanowiłam wskazać tę – „Euforię” Lily King. Soczysta, gęsta, mocna, hipnotyzująca powieść. Jeśli do tego marzycie o lekturze, która rozgrzeje wasz umysł, ta powieść będzie idealna.

Moja opinia: [klik!]

∗*∗

Do zabawy nominuję dwie Anie: jedną z bloga Un café con libros, a drugą z bloga Lego ergo sum 🙂

16 thoughts on “#Summer Lovin’ Book TAG

  1. „Historia pszczół”, „Dobra matka”, „W cieniu prawa” i „Euforia” to tytuły, które z chęcią przeczytam. Każda z nich wydaje mi się mocno interesująca – nawet jeśli uda mi się po nie sięgnąć dopiero jesienią, czy też… zimą 😉

  2. Ach, masz rację, „Historia pszczół” rzeczywiście przykuwa uwagę od pierwszego zdania! ^^ Natomiast na „Euforię” nabrałam straszliwej ochoty dzięki Twojej opinii głównie 🙂

    • Książka jest super 😀 Dużo w niej faktów o zwierzętach, sporo historii odkryć, więc momentami trzeba się nieźle skupić, ale ciekawostki i poczucie humoru autora wynagradzają wszystko 😀

  3. Pingback: Podsumowanie lipca | Książkowe światy - moje recenzje książek

  4. O, jakie super propozycje – niektóre nam się nawet pokrywają! 🙂 Kusi mnie bardzo „Historia Pszczół”, chciałabym ją przeczytać tym bardziej, że niebawem Prószyński wydaje „Rój” 🙂

Skomentuj

