#7DeadlySins Book TAG

Cześć czytacze! Co porabiacie w ten piękny dzień? Ja mam wyjątkowo kulturalną niedzielę – głównie czytam, bo ponad 700 stron książki na DKK to nie bagatelka 😀 Wieczorem za to wybieram się do teatru na sztukę „Underground” (zapowiada się smakowicie) 😀 Tymczasem znienacka nadszedł TAG – i to jaki! Ciemna strona ludzkiej natury mnie fascynuje i zdecydowanie lepiej rozumiem tych grzesznych, niż cnotliwych… Cóż – nie bójcie się, ten TAG jest tagiem książkowym 😀 Zapraszam na 7 Deadly Sins Book TAG, do którego nominował mnie z przyczajki… Przyczajony Hasacz! ❤

Ad rem. Zaczynamy!

1. Greed, czyli chciwość
Najdroższa i najtańsza książka, jaką posiadasz w swojej biblioteczce.

352x500 (19)360974-352x500

Najdroższe książki to te z autografami autorów. Szczególnie cieszą mnie te dwie – z dedykacją od Szczepana Twardocha i z dedykacją od Remigiusza Mroza. Dwa zupełnie inne style, dwa zupełnie inne książkowe światy, dwóch zupełnie innych autorów, ale obaj bardzo mi literacko bliscy ❤

scenyzżyciacyganerii

Nie pamiętam, ile kosztowała ta książka, ale na pewno mało. Wygarnęłam ją z jakiegoś antykwariatu. Miała lekko potarganą okładkę i zażółcone kartki. Pachniała ciekawą opowieścią. Lubię stare książki, nawet jeśli papier kruszeje w palcach, a grzbiet się pruje.

2. Wrath, czyli gniew.
Z którym autorem/autorką łączy cię skomplikowana relacja – czyli książka, którą kochasz i nienawidzisz jednocześnie.

352x500 (20)

Uch, George’u R.R. Martinie! Ty sobie uważaj! Bo jak zrobisz coś złego, ale wiesz, naprawdę ZŁEGO Tyrionowi… i Aryi, i Jonowi, i… Ty sobie lepiej uważaj! Ale tak czy tak – wiem, że jak bardzo by mnie autor nie wkurzył i tak będę przewracać kolejne strony jego książek, chociaż jest już późno i godziny na sen się kurczą. Jeszcze tylko jeden rozdział, jeszcze tylko jeden (druga w nocy), teraz już naprawdę ostatni… Ooo, Tyrion! Dobra, to jeszcze ten jeden… 😀

3. Gluttony, czyli obżarstwo
Jaką książkę możesz czytać w kółko i w kółko, nie wstydząc się tego?

352x500 (21)

Absolutnie ulubiona. Czytałam ją pewnie z 10 razy i wcale się tego nie wstydzę, bo co to niby za wstyd? 😀 Jest tu groteska, diabelski śmiech, jest ludzka małość, ale i wielkość, i cierpienie, i miłość, i bunt, i absolutnie cudowny kot Behemot, po którym mój futrzak otrzymał swoje imię ❤

4. Sloth, czyli lenistwo
Której książki ze swojej biblioteczki nie przeczytałeś/łaś z lenistwa?

352x500 (22)

Dostałam ją od taty w prezencie na Gwiazdkę… 2 lata temu. Do tej pory się za nią nie wzięłam, bo boję się trudnych terminów i tego, że będę musiała się nad nią nieźle skupić. Musi na nią nadejść odpowiedni czas.

5. Pride, czyli pycha
Jaką książkę jesteś w stanie omówić najdokładniej, w możliwie „najmądrzejszy” sposób lub tak dokładnie jak lekturę szkolną?

352x500 (13)

To nie było łatwe pytanie, bowiem mimo moich studiów literaturoznawczych, nie czuję się „mocna” w żadnej książce. Może mógłby to być „Mistrz i Małgorzata”, ale nie chcę się powtarzać, więc… Postawiłam na lekturę z dzieciństwa, do której wracałam wiele razy. Mam wrażenie, że większość przygód dzieciaków z Bullerbyn znam na pamięć 😀

6. Lust, czyli lubieżność
Jakie cechy uznajesz za najbardziej atrakcyjne u żeńskich/męskich bohaterów literackich – podaj przykład.

336234-352x500352x500 (19)183259-352x500

Lubię niepokornych facetów, takich, którzy może i narozrabiają, są gotowi do bitki, wypitki i seksu, ale jak przyjdzie co do czego, jeśli chodzi o ukochaną, mają bardzo miękkie serduszko. Lubię też postaci jakoś złamane, zagubione, więc muszę ponownie przywołać tu Twardocha i jego Konstantego Willemana. Postaci żeńskie lubię niegłupie i wyraziste, więc nie mogło tu zabraknąć Marii z wojennego cyklu Remigiusza Mroza.

7. Envy, czyli zazdrość
Jaką książkę najbardziej chciałbyś/chciałabyś dostać w prezencie?

Powiem przekornie – te, których jeszcze nie ma. Trzecią część „Parabellum” Mroza, trzeci tom „Mojej walki” Knausgårda, szósty – cyklu „Pieśń Lodu i Ognia” Martina. Nową książkę Twardocha. Jak najszybciej.

Czas na nominacje! Chętnie poczytam o książkowych grzechach…

21 thoughts on “#7DeadlySins Book TAG

  1. O jeżu, jeżu, jeżu!! Masz Kaku w domowej biblioteczce i nic nie mówisz?! Hańba Ci!! 😉 Nie ważne, że mało z nich rozumiem, ale po prostu uwielbiam 🙂

    Swoją drogą będę musiała się chwilę zastanowić nad niektórymi odpowiedziami, bo pytania jednak są podchwytliwe 😉

Skomentuj

