Podsumowanie kwietnia

Cześć i czołem! 😀 Bez zbędnych wstępów przechodzę do rzeczy, bowiem jest już trochę późno…

Podsumowanie miesiąca

Przeczytane lektury:

Przeczytanych/zrecenzowanych: 12/5 (znów się opuszczam w recenzjach… Mam zamiar opisać Wam jeszcze Pilcha, bo to dobra rzecz edit: Pilch opisany)

Polskich/zagranicznych: 7/5

Beletrystycznych/popularnonaukowych: 8/4

Średnia ocen (na podstawie gwiazdek na serwisie Lubimy Czytać): 6,4

Najlepsza/najgorsza: „Beksińscy. Portret podwójny” oraz „Magiczne lata”/”Ja, kobieta” (w tym miesiącu pierwsze miejsce jest ex aequo – nie umiałam wybrać!)

Nowości na półkach

A teraz to, na co czeka chyba najwięcej z Was 😀 Dziś będzie stos! Tak, tak, uzbierało mi się tyle książek, że postanowiłam, że muszę to wszystko sfotografować 🙂

stosik kwiecień

Od góry:

  • Karl Ove Knausgård „Moja walka” tom 2 – czyli długo wyczekiwana kontynuacja świetnej książki (od Wydawnictwa Literackiego),
  • Eva Tvrdá „Dyskretny urok Śląska” – czyli kronika-nie kronika Śląska, sama nie wiem, czego się spodziewać! (od Wydawnictwa Canon Silesiae),
  • Raymond Benson „Dying Light. Aleja koszmarów” – czyli pierwsza książka o zombiakach, jaka wpadła mi w łapki! (od Wydawnictwa Zysk i S-ka),
  • Michael Crummey „Sweetland” – czyli kolejna powieść autora, który totalnie mnie zaczarował. Czuję, że to będzie pyszne! (od Wydawnictwa Wiatr od morza),
  • Sarah Waters „Za ścianą” – czyli książka, która była bardzo chwalona i której dość wysoko postawiłam poprzeczkę (od Wydawnictwa Prószyński i S-ka),
  • Bartłomiej Grzegorz Sala „Księga karpackich zbójników” – przechodzę do zakupów własnych. Z powodu mojej fascynacji Janosikiem (i Markiem Perepeczko w ogóle), zakupiłam sobie tę książkę. Chętnie dowiem się czegoś więcej na temat dzielnych harnasiów! (Wydawnictwo Bosz)
  • Paweł Zych, Witold Vargas „Bestiariusz słowiański” – były pochwały u Wiedźmy, z tego co pamiętam, a ja bardzo lubię czytać o naszych słowiańskich wierzeniach. A jakie tam są w środku cudne rysunki! Pokażę Wam jak będę recenzować ten tytuł 😀 (Wydawnictwo Bosz)
  • Ałbena Grabowska „Stulecie Winnych. Ci, którzy wierzyli” – Ałbenę wszyscy zewsząd chwalą. Mam już dwa poprzednie tomy sagi o Winnych i do kompletu dokupiłam trzeci (Wydawnictwo Zwierciadło),
  • Zbigniew Pawlak, Jerzy A. Wlazło „Pęknięte miasto. Biesłan” – a to chwaliła Luka Rhei. Chwaliła tak bardzo, że zaraz wpisałam na listę must-read. A tu proszę – na drugi dzień Znak zrobił promocję i kupiłam tę książkę za 9,90 zł! Spisek! 😀 Ale takie spiski to ja lubię i rozumiem 😀 (Wydawnictwo Znak),
  • Szczepan Twardoch „Zimne wybrzeża” – po spotkaniu autorskim z Twardochem mam na niego fazę. Okropiczną 😀 Nie dość, że ogromnie lubię jego „Dracha” i „Morfinę” to jeszcze facet na żywo zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Stąd z wymianki Śląskich Blogerów Książkowych niezwłocznie zwinęłam powyższy tytuł (Wydawnictwo Dolnośląskie),
  • Wojciech Chmielarz „Farma lalek” – drugi tytuł z wymianki ŚBK. Tu pamiętałam o polecankach Lolanty. Tylko to drugi tom, teraz poluję na pierwszy, bo ja jednak lubię czytać po kolei… (Wydawnictwo Czarne)

A to jeszcze nie koniec! Dodatkowo przybyły na mój czytnik cztery e-booki!

306570-352x500143193-352x500137227-352x500372843-352x500

„Bastion”, który od dawna mnie intryguje, a niestety nie mamy go w bibliotece; „Święty Wrocław” oraz „Tracę ciepło” Orbitowskiego dzięki Marlence z Obsesji Czytania (no i promocji -50% na książki Literackiego) i „Szczury Wrocławia. Chaos”, czyli moja wygrana w konkursie Wydawnictwa Insignis ❤

Tyle radości, tyle buków!

Wyzwania:

Z literą w tle: 0 (6)

Czytam opasłe tomiska: 4 (13)

Klucznik: 3 (19)

12 książek na 2015 rok: 0 (2)

Okładkowe love: 1 (5)

W maju spróbuję podjąć wyzwanie Lolanty i jeśli nie skończyć, to chociaż przeczytać kolejną część jakiejś serii 😀

Polecam

  • Dzisiaj myślę o zbliżających się wielkimi krokami WTK, więc… Polecam Wam listę autorów, których będziecie mogli spotkać podczas tych czterech dni 😀 Na kogo się czaicie, czyj podpis po prostu musicie zdobyć?
  • Polecam Wam również autorski TAG książkowy Olgi z Wielkiego Buka, czyli Diabelski Kocioł TAG! Czarowniczka Olga mnie nominowała i teraz muszę się dobrze zastanowić nad odpowiedziami 😀

I to już wszystko na dziś! Napiszcie mi jakie macie czytelnicze plany na maj i jeśli odwiedzicie targi książki w Warszawie, to dajcie znać kogo będziecie szukać, co chcecie zobaczyć i usłyszeć. Mam nadzieję, że poznam wielu z Was!

23 thoughts on “Podsumowanie kwietnia

  1. czesc i czolem pytacie skad sie wzialem! Huhu. MIalas miodny miesiac. Bastion to cos cudownego! Soczyscie zly, mroczny i straszny. Pysznosci! Obfity miesiac. ciekawe jak bedzie maju,hym?

  2. Oo, naczytałaś się w tym miesiącu. Ja najbardziej zdziwiona jestem książka Cameron Diaz. Jak znalazła się w Twojej biblioteczce i co skłoniło Cię do jej przeczytania?
    Bastion i Szczury Wrocławia również mam w planie 🙂

  3. Imponujący wynik – gratuluję 🙂 Na Targi się wybieram, pewnie w piątek i sobotę. Na pewno wygospodaruję choć jeden dzień. Chmielarza polecam, ale chyba jednak warto czytać od początku 😉

    • O, super! A masz zamiar wpaść na nieoficjalne spotkanie blogerów? Ja też będę w sobotę i niedzielę i mam plan, by poznać jak najwięcej pisarzy i blogerów 😀

    • Dziękuję! Nie wiem, czy powinnam znów kupować tyle książek, nie nadążam z czytaniem 😀 W stosach tyle tego leży, ale wciąż kuszą jakieś nowe tytuły… A że wybieram się na WTK, obawiam się, że znów przegram z manią kupowania 😉

Skomentuj

