#ColdBlood TAG

Cześć! Zapowiadałam Wam, że odpowiem na pytania Nawyki Czytelnicze TAG, a tymczasem najpierw zrobię zupełnie inny. Dlaczego? Otóż otrzymałam nominację od właściciela bloga TAKITUTAKI 😀 Dziękuję! To moja pierwsza nominacja i jest mi bardzo miło 🙂 Przed Wami… #ColdBlood TAG. Będzie strrrrasznie… 😉

01. Jaki tytuł nosiła pierwsza książka, którą przeczytałaś/łeś z autentycznym przerażeniem?

Oj, kiedy to było? Ciężkie pytanie, które wymagało, bym mocno poszperała w swojej pamięci (no, Lubimy Czytać trochę wspomogło…). Typy są dwa: albo jest to „Wielki marsz” (Stephen King/Richard Bachman), która to książka była bodajże pierwszym przeczytanym przeze mnie tytułem Kinga albo „Saga o Ludziach Lodu” Margit Sandemo, takie niby romansidło fantasy, ale miało też przerażające czternastolatkę wątki (to przedwieczne, okrutne zło, brrr).

133303-352x500352x500

02. Najlepszy thriller jaki przeczytałaś/łeś w minionym roku?

Już się bałam, że nic nie znajdę, bo wiecie, ja w sumie mało czytałam thrillerów… Dopiero ostatnio się to zmienia, głównie za sprawą Olgi z Wielkiego Buka, która podsuwa mi różne znakomite kąski swymi recenzjami, ale… Jest, mam! Bardzo dobry, bardzo niepokojący zbiór opowiadań w klimacie thrillera/grozy: „Nadchodzi” Łukasza Orbitowskiego. Miałam ciary…

nadchodzi

03. Książka z czarną okładką, która mroziła ci krew w żyłach, kiedy ją czytałaś/łeś?

Myślałam nad tym chwilę i… zdecydowanie zbiór opowiadań Stephena Kinga „Czarna bezgwiezdna noc”. Nie była to co prawda najlepsza czytana przeze mnie książka Króla, niemniej i tak autor napędził mi stracha. O, on to potrafi…

156756-352x500

04. Ulubiony bohater thrillera. Z jakiej książki, dlaczego go lubisz? Uzasadnij.

Hmm… Nigdzie nie jest napisane, że ma to być czarny charakter, więc… Joanna Chyłka z thrillera prawniczego Remigiusza Mroza „Kasacja”. Dlaczego? Bo to świetna, wyrazista, mocna postać z bezbłędnymi ripostami. No i słucha Iron Maiden! 😀

360974-352x500

05. Czytając książkę musisz mieć dopasowany soundtrack? Czy w ogóle słuchasz muzyki podczas czytania? Jeśli tak to jakiej?

Jestem takim typem czytelnika, któremu wszystko przeszkadza. Idealną sytuacją jest dla mnie bezwzględna cisza, co się oczywiście przeważnie nie udaje. Ale nie, nie słucham muzyki podczas czytania, nie umiałabym się skupić. Jeśli już miałoby coś lecieć, to jakieś instrumentalne utwory (albo z takimi nieprzeszkadzającymi zaśpiewami (do głowy przychodzi mi Sigur Rós).

06. Thriller lub horror, który zmroził ci krew w żyłach i długo nie mogłaś/eś o nim zapomnieć.

Czy to będzie nudne, jak znów wskażę Kinga? 😛 Ale tak, typy są znowu dwa i jeden to nie Król. Po pierwsze: „Lśnienie” Stephena Kinga, po drugie „Ring” Koji Suzuki (książka jest lepsza, bardziej pogłębiona niż film; no i również straszniejsza!).

133270-352x500352x500

07. Z jakim bohaterem książkowym nie chciałabyś/nie chciałbyś zadzierać?

Z Carrie z powieści Stephena Kinga pod tym samym tytułem. Ta dziewczyna niby jest spokojna i pokorna… Ale do czasu. Potem zamienia się w szaleńczy żywioł, który niszczy wszystko dookoła.

352x500 (1)

08. Ulubiony thriller, który został zekranizowany?

Ok, jestem bardzo do tyłu z filmami (i serialami). Bardzo, bardzo. Naprawdę. Nie oglądałam więc ekranizacji i nie wiem, czy jest dobra, ale wiem, że ta książka została zekranizowana, a wyjątkowo ją lubię (jeśli można tak powiedzieć o mrocznym thrillerze) – to „Zaginiona dziewczyna” Gillian Flynn.

134004-352x500

09. Książka, która zmotywowała cię do zrobienia/nauczenia się czegoś nowego w życiu?

Kolejne pytanie-zagwozdka. Na szczęście przypomniała mi się bardzo ważna książka! Książka, dzięki której założyłam ten blog, ponieważ stwierdziłam, że koniecznie, koniecznie muszę o niej napisać i polecić ją innym! Ta książka to „Etiopia. Ale Czat!” Martyny Wojciechowskiej.

352x500 (2)

10. Jakiego autora chciałabyś/chciałbyś poznać osobiście i może nawiązać znajomość?

Dobra, tu będzie ich kilku. Wiesława Myśliwskiego, bo wydaje mi się bardzo mądrym człowiekiem, który ma wiele ciekawego do powiedzenia. Marcina Świetlickiego, bo chętnie poszłabym z nim do baru na jednego (i żałowała, że już nie palę). Michaiła Bułhakowa, żeby podziękować mu za stworzenie mojej ukochanej książki (czyli „Mistrza i Małgorzaty”). Piotra Czerskiego, bo czuję się, jak by to już był mój dobry kumpel – czytałam jego blog dawno temu (ten osobisty oraz gadu gadu prowadzony z eMpim; kto to pamięta?), potem czytałam powieść „Ojciec odchodzi” (och, jak ja się z nią identyfikowałam!), a później pisałam pracę magisterską o jego tomiku wierszy „pospieszne, osobowe”. No i Remigiusza Mroza, bo wydaje mi się fajnym, sympatycznym facetem.

I to było ostatnie pytanie tego TAG-u. Jeszcze raz bardzo dziękuję za nominację! A ja chętnie poczytałabym odpowiedzi…

Podejmiecie wyzwanie? 😀

25 thoughts on “#ColdBlood TAG

  1. o! szybko CI poszło.. Sigur Ros zapomniałem o tym zespole, ale ogólnie dobra muzyka do spania, choć jak puszczałem sobie płytę () do spania to, najlepszy utwór jest na końcu więc zawsze dosłuchałem do właśnie końca i szedłem.. więc w sumie chyba lepsza ta płyta by była do czytania niż spania hehe ale sie zagmatwałem 😉 ciesze sie, że udało się sprostać pytaniom 😀

  2. No pewnie, że podejmę wyzwanie, szykuj się na jutro na odpowiedzi u mnie 😀 Już widzę, że nie dam rady się ograniczyć do wymienienia tylko jednej książki w poszczególnych odpowiedziach, bo sporo doskonałych thrillerów przychodzi mi na myśl – i oczywiście powieści Kinga 😀 Sporo go tu u Ciebie 🙂 „Czarna bezgwiezdna noc” jest bardzo dobrym tomem opowiadań, ale jednak ja wolę inne. Wielki sentyment mam do „Marzeń i koszmarów”, a „Nocna zmiana” mnie nawet…bawiła niektórymi pomysłami 😀 Ale można wybaczyć Kingowi, bo to dopiero początki były 😀 Z ekranizacją mogę mieć mały problem, bo często na ekranizacje marudzę, a teraz jakoś jestem do tyłu z filmami, nawet jeszcze nowej Carrie nie obejrzałam :<

    • Cieszę się ogromnie i już się nie mogę doczekać Twoich odpowiedzi 😀

      Widzisz, ja też z ekranizacjami jestem na bakier, więc jakoś sobie obeszłam to pytanie 😛 A Kinga to chyba najbardziej lubię „Lśnienie”, „Dallas ’63” i hmm… „Miasteczko Salem”? Pamiętam, że kiedyś zrobiło to na mnie duże wrażenie.

      Poza tym śmiało, nie ograniczaj się 😀 Nigdzie nie jest powiedziane, że to musi być koniecznie jeden tytuł 😀

      • A wiesz, że obawiałam się „Dallas ’63” – bo to miała być powieść zupełnie nie w stylu Kinga? Myślałam sobie: ciekawe, co tego wyjdzie, obyczajowo-sensacyjna powieść? Ale wyszła przedoskonała ❤ Uwielbiam ją, jest cudowna, ma niesamowity klimat, znakomitą narrację, chwytliwą historię…Ochy i achy! Muszę ją w końcu kupić do kolekcji 😀 Ekranizacja "Lśnienia" różni się od powieści, ale paradoksalnie – nie krytykuję jej, bardzo mi się podoba, a Nicholson za każdym razem mrozi krew w żyłach! A na "Miasteczku Salem" się trochę zawiodłam, chyba spodziewałam się nieco innej historii. I nie za bardzo mi się spodobało to, jak King poprowadził bohaterów.

        • Prawda, „Dallas ’63” jest cudne 😀 Fakt, że to coś trochę innego niż „zwykły” King, ale moim zdaniem poradził sobie świetnie! „Lśnienie” – tak… nie wiem czy nawet wyjątkowo nie wolę ekranizacji od książki, Nicholson jest GENIALNY w tym filmie. No a „Miasteczko…” Jak mówię, czytałam je dawno i mam tylko mgliste wspomnienia, ale wiem, że mi się podobało 😀

  3. Że też zapomniałam o „Czarnej, bezgwiezdnej nocy”! 😀 No i muszę teraz zdobyć Orbitowskiego „Nadchodzi”, bo mi smaka wielkiego narobiłaś 😀
    Mega fajnie wyszedł Ci ten tag ❤

  4. Pingback: Lolanta czyta | #ColdBlood TAG

  5. To teraz przeczytałam sobie dokładnie, bo wcześniej nie chciałam się za bardzo sugerować, wiedząc, że podejmę wyzwanie. Ale widzę DUŻO Kinga i to mnie cieszy! I podzielam Twoją sympatię do Sigur Rós ❤

    • Sigur Rós tworzy specyficzną muzykę, ale swego czasu się bardzo zasłuchiwałam 🙂 Mam nawet tę płytę „Takk”.
      Wiesz, ja tak naprawdę dopiero od niedawna zaczytuję się bardziej w thrillerach, więc jeśli chodzi o strachy, to mam tu właśnie głównie dziadzia Kinga 😀

Skomentuj

