Share Week 2015

O idei Share Weeku dowiedziałam się w najmilszy możliwy sposób – gdy zostałam uwzględniona w spisie Pani Owcy. Owieczka napisała, że:

Karolinka ujęła mnie swoją otwartością, szczerością i sympatią dla ludzi w blogosferze. Czytanie jej tekstów sprawia mi nieukrywaną przyjemność. Miałam okazję przez chwilę z nią porozmawiać osobiście i bije od niej sympatia porównywalna do tej, która wyłania się z jej tekstów o literaturze i komentarzy przy tekstach innych osób. Potwierdzenie może stanowić już sam fakt, że to JA podeszłam z własnej, nieprzymuszonej woli do osoby, której kompletnie nie znam.

Dziękuję za tyle miłych słów ❤

Share-WeekA na czym polega idea Share Weeku? Na polecaniu innym ważnych dla siebie i po prostu dobrych blogów. Takich, które coś dla nas znaczą, które są dobrej jakości – które są warte tego, by poznało je większe grono osób. Resztę szczegółów przeczytacie na blogu Andrzeja Tucholskiego JestKultura.

Oto moje typy:

bukheaderbw

Wielki Buk  Blog Olgi to mój numer 1. Podoba mi się to, jak ta strona jest przemyślana. Od jej nazwy, przez ideę poszukiwania tej doskonałej, Wielkiej Opowieści, po podział na Drobnego Zwierza i Grubego Zwierza, nie mówiąc już o mnogości cykli takich jak Bezsenne Środy, Przygodowe Piątki czy Wielki Buk w okopach. No i jeszcze te grafiki! Ten cudowny czarno-biały blog! Olga wciąż się rozwija i gdy już wydaje się, że jej blog jest pełny i doskonały, ona odkrywa przed nami kolejną perełkę, bez której później nie wyobrażam sobie książkowej blogosfery. I to ona jest najbardziej winna przestępstwa dodawania na moją listę wciąż nowych książek „koniecznie-do-przeczytania”!

mainlogo

Wełniaste Podejście do Literatury – Justyna stworzyła uroczy kącik. Uwielbiam jej blog już za samą nazwę. Czyż nie jest urocza? Do tego piękny, minimalistyczny szablon, smakowity gust książkowy (ta Owca nie je byle czego!) i jakaś taka… delikatność, która emanuje tak z postaci Justyny, jak i jej internetowego świata. Wszystko tu jest eleganckie i nosi znamiona owczej indywidualności. (I naprawdę wcale nie nominowałam Justyny w podziękowaniu za wyróżnienie mojego bloga! Owca z książką broni się sama)

gyt-ffffw

Przestrzenie Tekstu – Lukę Rhei, jak wiele innych dobrych stron, odkryłam dzięki Oldze z Wielkiego Buka. Kolejny wysmakowany blog, prowadzony z niesamowitą starannością i miłością do słowa pisanego. Ponownie minimalistyczny szablon (bardzo je lubię i zawsze z radością oglądam layouty, które nie przeszkadzają skupić się na treści, a dobrze ją dopełniają) i cudne notki, które czyta się z niekłamaną przyjemnością. Uwielbiam cykl Przestrzenie Grozy, w którym Luka próbuje nas przestraszyć, prezentując książki i filmy grozy, straszne obrazy i powodującą ciary na plecach muzykę…

∗*∗

Niestety podium ma tylko trzy miejsca, ale to nie koniec! Chcę Wam polecić jeszcze kilka świetnych blogów. Gotowi?

11069424_955629607782626_8145048951732565252_n

Wstaw Tytuł – Blog Ani jest chwilowo w małym remoncie (nowa grafika już niebawem!), ale to nie przeszkodzi Wam w przeczytaniu świetnych, mądrych notek. Na tym blogu możecie znaleźć przemyślenia z zakresu kultury, psychologii, recenzje książek, a także tematy z życia wzięte. Wszystko z klasą i na najwyższym poziomie. Niech Was nie przeraża długość jej notek – to jest tak dobrze napisane, że nawet nie zauważycie, kiedy dotrzecie do końca!

521651_482657421805567_1396400557_n

Co czyta Malita – Łatwo wpadająca w ucho nazwa to tylko pierwszy z wielu atutów jej bloga. Pisany pięknym językiem, pełen ciekawych przemyśleń z szeroko pojętej dziedziny książkowej. To nie tylko recenzje, ale też różne teksty okołoliterackie – jak ja je uwielbiam czytać! Na przykład ten o Idealnym Bohaterze Książkowym. Malitowe smakowitości!

11322_351362908355162_4370650108788375666_n

Ekruda – Ten blog zdecydowanie powinien być lepiej znany. Ekruda czyta takie książki, które i mnie interesują, zawsze więc z ciekawością czytam, co sądzi na temat różnych ciekawych tytułów. Zawsze ma sporo intrygujących przemyśleń – a jeśli ma ich akurat mniej, opisuje książkę w cyklu E-krótko.

nagłówek

Zwiedzam Wszechświat – Moja imienniczka Karolina potrafi tak wnikliwie i akuratnie recenzować książki, że aż jej po cichu zazdroszczę. Czemu ja nie mam tyle do powiedzenia na temat moich lektur? Jej blog to dla mnie miejsce, gdzie znaleźć można wyczerpujące, lecz nie zawierające wodolejstwa recenzje.

66087_563806483646037_1217132528_n

Myśli i słowa wiatrem niesione – I kolejny blog, który przyciągnął mnie jakością swoich opinii. Gdy czytam recenzje Ani, wszystkie książki wydają mi się warte uwagi. Podobają mi się też wskazówki na końcu każdej notki, które podpowiedzą, komu dany tytuł szczególnie powinien przypaść do gustu.

∗*∗

To moi ulubieńcy. A jacy są Wasi? Chętnie się dowiem! Możecie też wpisać swoje typy na blogu Andrzeja.

Ściski!

20 thoughts on “Share Week 2015

  1. Piękne słowa. Miło mi, że Tak nas – stronę i mnie – odbierasz. Bardzo się cieszę i bardzo dziękuję :*

  2. Przeoczyłam, nie mogę uwierzyć, że przeoczyłam Twój wpis. Dobrze, że Sylwia z bloga Miłośniczka Książek dała mi znać o notce. Straszelnie, przeogromniasto mi miło! 🙂

  3. ❤ W pierwszym momencie aż przetarłam oczy 🙂 Nawet nie wiesz jaka to dla mnie radość zobaczyć siebie tutaj. Na podium! Dziękuję 🙂 Że dostrzegłaś, doceniłaś, i od pewnego czasu zawsze gdzieś tam jesteś w pobliżu :* Pozostałe blogi i ja polecam. Cóż, gust mamy BARDZO podobny! 😉

Skomentuj

