Wyzwania roku 2015

Nowy rok, nowe wyzwania! Niektórzy uważają, że wyzwania książkowe ograniczają i narzucają dobór lektur, ale ja je bardzo lubię, więc i w tym roku nie odmówię sobie wzięcia udziału w kilku z nich 😀 Część zostaje ze mną i w tym roku, a niektóre to dla mnie świeżynki 🙂 W zeszłym roku było tak.

1. Wyzwanie Z literą w tle. Zadanie jest takie: Każdego miesiąca zostanie wytypowana przez uczestników litera, która będzie wskazywać na pierwszą literę imienia lub nazwiska autora książki.

fotkarium_zdjecie_1[1]

[wyniki]

2. Wyzwanie Czytam opasłe tomiska (bo i tak je czytam). Opasłe tomisko ma, wg wytycznych autorki wyzwania, minimum 400 stron (jeśli jest to cykl książek, stron może być mniej).

czytam opasłe tomiska

[wyniki]

3. Wyzwanie Klucznik. Na każdy miesiąc przypadają pewne hasła-klucze wg których dobieramy lektury. Kluczniki mogą dotyczyć: tytułu, gatunku literackiego, stylu, miejsca akcji, wydania, pochodzenia, przeznaczenia, motywu okładki, stron, bohaterów, autora, wątku, nastroju, obyczajów itd.

klucznik bez daty

[wyniki]

4. Wyzwanie 12 książek na 2015 rok. Zmodyfikowane wyzwanie Z półki – ta wersja podoba mi się bardziej 🙂 Ze stosiku „kupionych i nieprzeczytanych” wybrałam 12 książek, które mam zamiar przeczytać w tym roku. Oto one:

12 książek na 2015Od lewej: „Jej wszystkie życia” K. Atkinson, „I góry odpowiedziały echem” K. Hosseini, „Triumf owiec” L. Swann, „Zatoka tajemnic” R. Ley, „Niezgłębiony zamysł” I. Allende, „Zamroczenie” J. Egloff, „Pijąc kawę gdzie indziej” Z. Paker, „Zupa z granatów” M. Mehran, „Nagi lunch” W.S. Burroughs, „Bombel” M. Nahacz, „Peplum” A. Nothomb oraz „Wehikuł czasu” H.G. Wells.

12

[wyniki]

5. Wyzwanie Okładkowe love

Powszechnie mówimy: „nie oceniaj książki po okładce” ale prawda jest taka, że to ona właśnie odgrywa tutaj pierwszorzędną rolę i często to właśnie ze względu na nią decydujemy się poświęcić swój czas na przeczytania jakiejś książki. Pozachwycajmy się okładkami! 🙂 Generalnie chodzi o to by podzielić się ze światem tym co sprawia nam przyjemność 🙂

love3

[wyniki]

To tyle 😀 A Wy? Lubicie wyzwania książkowe? W jakim weźmiecie udział?

28 thoughts on “Wyzwania roku 2015

  1. Dwa wyzwania ami obowiązkowo 🙂 Pomysł z 12 książkami świetny (pomyślę). Ja będę czytać horrory (3 wyzwania u Śniącego za dnia) i fantastykę (Czytam fantastykę III). Poza tym przerobiłam sobie wyzwanie 52 książki na 104 książki 😉 O 🙂

  2. Ja raczej wyzwanie ilościowe, choć poza 52/2015, to podbijam sobie stawkę i spróbuję przebić własną ilość książek z poprzedniego roku, ale pewnie zainspiruję się również spisem na Wielkim Buku, by choć trochę różnorodnie było w treści 😉 Ale i tak wyjdzie w praniu…

    • Pewnie, wszystko się okaże w trakcie roku 😀 Spis na Wielkim Buku jest świetny, ale że postanowiłam już, że wezmę udział w tych wyzwaniach powyżej, to tamten odpuściłam. Nie można też wziąć na siebie za dużo, bo tylko się potem człowiek frustruje jak nie daje rady 😛

  3. Na początku swojego blogowania bardzo „wkręciłam się” w wyzwania, ale po pewnym czasie zrezygnowałam z wszystkich. Teraz właściwie kusza mnie już tylko 2 ale jestem chyba zbyt mało zdyscyplinowana by podołać 😛 Z wybranej przez Ciebie 12 czytałam Atkinson (bardzo dobra) i Hosseiniego, też niezły, ale nie tak dobry, jak „Chłopiec z latawcem”.

    • Wszyscy chwalą tę książkę Atkinson i mimo że mam na nią wielkiego smaka, przeleżała na kupce chyba z pół roku – stąd ten wybór. Hosseiniego (cokolwiek) też miałam przeczytać już dawno.

      Jeśli chodzi o wyzwania, nie dobieram wszystkich książek w miesiącu „pod nie”, tylko jedną, dwie, poza tym czytam dokładnie to, na co mam ochotę 🙂

  4. Ja w tym roku bardzo ograniczyłam swój udział w wyzwaniach, zmniejszając ich liczbę do minimum. Przy okazji zapraszam serdecznie do mojego wyzwania „Grunt to okładka”! 🙂 Pozdrawiam ciepło!

  5. Ja zawsze kibicuję gorąco każdemu, kto podejmuje się wymagających wyzwań, bo sama sobie pod tym względem nie ufam. Twoje zebrane do kupy sprawiają, że czuję wręcz podziw! Mam nadzieję, że wszystkie Ci się uda zrealizować bez problemów.
    Go Tanayah! 😀

    • Dzięki Owieczko ❤ Ja to zawsze robię niejako przy okazji, czasem mi przypadkiem książka trafi pod wyzwanie, czasem wybiorę z tych do czytania odpowiednią 🙂 Ogólnie bardzo się tym nie spinam, traktuję jako wspomagacz.

  6. Ja chcę przeczytać te kilka książek Henninga Mankella, których jeszcze nie przeczytałam, i znaleźć nowego fajnego autora kryminałów, może spoza tych „celebryckich” ;). A, i przeczytać resztę książek Irvine’a Welsha, których jeszcze nie przeczytałam 🙂

  7. Pingback: Wyzwania roku 2016 | Książkowe światy - moje recenzje książek

  8. Pingback: Wyzwania roku 2017 | Książkowe światy - moje recenzje książek

Skomentuj

