Podsumowanie sierpnia

Dobra! Przestaję się już rozwodzić nad szybko upływającym czasem, bo to zadziwienie dopada mnie co miesiąc – i ileż można o tym pisać? 😛 Przejdę lepiej od razu do podsumowania:

Jak widać, w porównaniu z lipcem i czerwcem, trochę przystopowałam. 12 książek, 6 recenzji. Tylko książka polskiego autora i aż 11 autorów zagranicznych! Muszę nadrobić naszych rodzimych twórców, bo aż się zdziwiłam. Jestem po filologii polskiej i nasza literatura to moja wielka pasja, stąd staram się jej sporo czytać 🙂 Tylko książki, które można zaliczyć do literatury popularnonaukowej („wakacjuję się” na całego) i aż 10 beletrystycznych.

Chcę także wprowadzić nową wartość – średnią ocen. Nie wszystkie książki recenzuję, ale każdą oceniam na Lubimy Czytać w skali od 1 do 10. Średnia ocen w tym miesiącu wynosi 5,6. Jest więc średnio, bo było kilka książek, które oceniłam jako przeciętne (5/10).

Najlepsza książka? „Moja walka” Knausgårda – zresztą ja wiem, że polecanki Olgi mogę brać w ciemno (mamy podobny gust) ❤ Najgorsze? „Biała gejsza” i „Poradnik pozytywnego myślenia” – obie opisane na blogu, więc nie będę się tu zbytnio rozwijać…

Teraz mam dwutygodniowy urlop, to może i liczba czytanych książek wzrośnie… Choć mam dylemat czy czytać, czy oglądać „Grę o tron” 😀  A ile książek Wy przeczytaliście? Do usłyszenia!

8 thoughts on “Podsumowanie sierpnia

  1. Bardzo godne podsumowanie! 🙂 Fakt, że „Moja Walka” to kawał prześwietnego buka 😀 Musze ugryźć „Poradnik…” – chcę się pośmiać z Pata 😀
    A ja podsumowuję jutro – trochę tego będzie znowu 😀

  2. Ja muszę wreszcie spróbować Ćwieka 🙂 I wciąż odkładam Jo Nesbo na dalszy plan, ale kiedyś wreszcie przyjdzie i jego czas 🙂

    A Muminki po raz pierwszy czytasz, czy to taki powrót do dzieciństwa? Sledze Cie na goodreads i widziałam, ze czytasz tez Jezycjade, ale nie uwzględniłaś w podsumowaniu, stad takie pytanie o Muminki. Jedno i drugie uwielbiam, choć oczywiście Muminki to raczej wczesne dzieciństwo. Musierowicz to już bardziej nastoletnie czasy, ale uwielbiam wracać do tej serii, z powodu ciepła domowego Borejków i zamiłowania wszystkich bohaterów do literatury 🙂

    • Aha, jesteś spostrzegawcza i dobrze główkujesz 🙂 Jeżycjadę już czytałam za czasów wczesnogimnazjalnych i dlatego jej nie liczę. To znaczy nie przeczytałam całej, ale akurat te części, po które sięgnęłam w tym miesiącu – tak. Również uwielbiam Borejków, są po prostu przecudni! Dlatego między innymi wróciłam do tej serii, a po drugie dlatego, że przerwałam czytanie około 12/13 tomu.
      Co do Muminków, czytałam pojedyncze historie w dzieciństwie (na pewno „Kometa nad Doliną Muminków”, „Tatuś Muminka i morze”, „Jesień w Dolinie Muminków”), ale wielu nie czytałam, a to wydanie Naszej Księgarni jest zbiorcze i w związku z tym (i że większości opowiadań nie czytałam), postanowiłam je policzyć 🙂
      Last, but not least – Ćwiek. Polecam „Kłamcę” – na razie przeczytałam pierwszy tom i mi się podoba. Czekam na drugi w mojej bibliotece, bo zrobiłam sobie już rezerwację 🙂 Znów „Dreszcz” jest fajny dla fanów rocka 🙂

      • Ciekawa jestem jak sie czyta Muminki w wieku, no powiedzmy, nie przedszkolmym 😉 A mi sie dzis przypomnial Plastusiowy Pamietnik. Ciekawe, czy uda sie go gdzies dorwac. Pamietam, ze to byla pasjonujaca lektura. A przypomnialo mi sie, bo tam byl chyba motyw z mysim ogonkiem, zamiast warkocza, a ja wlasnie teraz taki mam 😀 😀
        Dzieki za podpowiedz w sprawie Cwieka 🙂

        • Hah, Plastusiowy pamiętnik 😀 Ogólnie nie wracam do książek z dzieciństwa (to już nie ta sama percepcja i zwykle się ich nie odbiera tak pozytywnie jak kiedyś), ale uważam, że Muminki to inna liga. Dla osób w każdym wieku, z biegiem lat odczytujesz znaczenia, których nie wyłapywałaś jako dziecko 🙂 Odpowiadając na Twoje pytanie: Muminki w wieku nie przedszkolnym czyta się cudnie ❤

Skomentuj

