Podsumowanie maja

No i bum! Zaczął się kolejny miesiąc, a to oznacza, że pora na podsumowanie maja 🙂

Tym razem jest nieco skromniej niż miesiąc temu – przeczytałam 10 książek:

Tym razem proporcja literatury polskiej do zagranicznej to 4 : 6, zaś beletrystyki do popularnonaukowej – 6 : 4 🙂

Odkryciem miesiąca jest dla mnie zdecydowanie książka dla dorosłych Tove Jansson, warta uwagi (szczególnie dla ludzi, którym los zwierząt nie jest obcy) jest również pozycja „Jeść przyzwoicie. Autoeksperyment”. Nietrafione lektury maja to zachwalana Bargielska (odebrałam „Małe lisy” jako opowiadanie pięknym językiem o niczym) oraz „Marynarka” (niestety to nie do końca moja tematyka). Niemniej ten miesiąc obfitował w wiele ciekawych lektur 🙂

Zainicjowałam również nowy cykl – Krótkie Formy (tutaj pierwsza część) o książkach, o których nie mam do powiedzenia tyle, by pisać regularną notkę. W maju powstała także druga część TOP 5: ukochane książki z dzieciństwa. Do tego podjęłam pewne wyzwania, o czym mowa tu, no i po raz pierwszy dostałam propozycję zrecenzowania konkretnej książki – dziękuję za miłą propozycję pani Marii Tomaszewskiej!

Myślę, że był to całkiem owocny miesiąc! Oby blog nadal się pięknie rozwijał. Do usłyszenia :)!

4 thoughts on “Podsumowanie maja

  1. Bardzo godny wynik i oby czerwiec był równie udany 🙂 A tak przy okazji, to moja Mama dostała ode mnie poleconą przez Ciebie „Uczciwą oszustkę” i już się zachwycała 😀

    • Bardzo mnie to cieszy, że przypadła Mamie do gustu 😀 Muszę poszperać czy przetłumaczono jeszcze jakąś inną „dorosłą” książkę Jansson, bo świta mi, że chyba więcej ich napisała.

      • Chyba z 6 tytułów jest dla dorosłych. Z tego co sprawdziłam na Wikipedii to: „Niebezpieczna podróż”, „Kamienne pole”, „Podróż z małym bagażem”, „Lato”, „Córka rzeźbiarza” i „Uczciwa oszustka” 😀

Skomentuj

